Forum

Anbefal et træ!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anna, 19. maj 2009 kl. 16.40

Hejsa.

Min mand og jeg venter vores første barn om en måneds tid.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at købe et lille træ til min mand, som tak fordi han har været sådan en god støtte igennem graviditeten.

Her kommer vi så til sagen:
Vi bor i en lejlighed ligenu, men har en altan så træet kan godt stå i en krukke derude.

Om nogle år har vi planer om at købe et hus m. have og så kunne det være fint at plante træet ud i haven.

Men hvilket et træ ville egne sig til at stå i en krukke de første par år?

Det skal være et træ, som man forhåbentligt kan have i rigtig, rigtig mange år og gerne hele livet igennem.

Håber på lidt hjælp!

Mvh Anna

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 19. maj 2009 kl. 16.52

Hej Anna
En super tanke – ofte planter nye forældre også et frugttræ til barnet, og et træ til faderen er da også en fin markering.

En papirbarkløn vil være det helt rigtige – det er langsomt voksende og bliver ikke særlig stort og så får det flotte efterårsfarver og afskallende bark som er kanelbrun.

Hedder på latin Acer Griseum.

www.de-gamle-sorter.dk

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 19. maj 2009 kl. 16.54

Hej Anne.

Sidste år samme tid lavede frilandshaven et projekt om samme. Små træer i krukker – som måske kunne være til inspiration. Vedhæfter link:

www.dr.dk/DR2/Frilandshaven/J%C3%B8rgens+projekter/20080513162459.htm

Tillykke med den kommende familieforøgelse

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 19. maj 2009 kl. 19.27

Hej Anna. jeg vil da også foreslå et træ. Et Tempeltræ (Ginkgo biloba). det kan sagtens stå i en potte i nogle år, uden at blive for stort. Det kan også tåle en del varme, der tit er på altaner hvis de vender mod syd. Hvis det er en meget varm altan skal du i hvert fald tænke dig lidt om hvad du sætter der.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 19. maj 2009 kl. 20.59

Nix-et træ for livet er en Cornus kousa.

Du vil takke mig resten af livet for det råd!

www.cambridge2000.com/gallery/images/P60215253.jpg

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne, 19. maj 2009 kl. 22.49

Tillykke herfra!

Jeg vil klart foreslå et Duetræ – Davidia Involucrata – et helt fantastisk træ med smukke hvide blomster der ligner store hvide duer. Det blomstrer dog først når det er 15–20 år gammelt :O)

mange hilsner
Bjarne

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 20. maj 2009 kl. 0.42

Min kære mand har to egetræer i krukker.

De er sået af agern fra et egetræ, ved hvilket han har begravet to af sine elskede katte.

De første år stod egetræerne i små potter i køkkenvinduet. Nu er de plantet om i lidt størrere krukker, og har stået på terassen de sidste 7 år.

De to egetræer er nu ca. 1,5 meter høje. Og det er planen de skal plantes ud et helt særligt sted engang, når de bliver lidt størrere.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 21. maj 2009 kl. 8.57

Til Lilium.

Wau... jeg tror vi har fundet en vinder ;-)

Jeanet

Nyt svar til emnet »Anbefal et træ!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Anbefal et træ!

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider