Forum

Viktoria blommetræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: S. Leth, 26. maj 2009 kl. 21.34

Vi plantede for 1½ år siden et flot viktoria blommetræ på små 1½ m høj og det er vokset fint siden og i år regnede jeg jo så med at vi skulle høste flotte blommer. Sidste år gav det intet de få der kom faldte af inden de blev moden. I år har der været masser af blomster og der er sat rigtig mange blommer men men men desværre er samtlige blommer blevet sorte i enden eller bare helt sorte som om der er gået noget i dem – nogen der ved hvad der er gået galt? Vi bor et sted hvor der er frost om natten langt hen i året kan det være det? håber nogen ved om der er noget jeg kan gøre til næste år og om det bare er træet der er syg og skal udskiftes eller?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 27. maj 2009 kl. 7.59

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda N, 28. maj 2009 kl. 8.52

Efter at have læst de første indlæg gik jeg ud og chekkede mit Viktoriablommetræ, og det havde også mange blommer med sorte prikker.

Takket være jeres debat vidste jeg præcis hvad jeg skulle gøre.

Tak for det
Hilsen Linda

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 28. maj 2009 kl. 9.29

Tak-det er altid dejligt med et responce.

I gamle blommetræer og nok specielt Victoria kan dette skadedyr af og til være gavnligt da det giver en pasende udtynding, men af og til kan det tage overhånd.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Leth, 28. maj 2009 kl. 19.22

Hej Lilium

Tak for dit svar – jeg havde selv søgt efter en sygdom ol. i blommetræer, men da det er første gange jeg har have så vidste jeg heller ikke rigtig hvor og hvad jeg skulle søge efter -så det var super dejligt at bare få en link der gav det desværre ikke så positive svar men det korrekte svar på mit spg... Så nu vil jeg smutte ud i haven og pille de nok 100 små blommer af træet som alle er ødelagt :o(

Nyt svar til emnet »Viktoria blommetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Viktoria blommetræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider