Forum

Hvilken Løvblæser skal jeg vælge?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jesper Nissen, 21. september 2009 kl. 18.35

Hvilken professionel Løvblæser skal man vælge.

Har set lidt på de store Stihl modeller, men vil høre om der er nogen der erfaring med andre professionelle produkter.

De skal være bedre og specielt kraftigere.

Den skal fortrinsvis bruges til løv vådt som tørt.

Vedlæg gerne et link med specifikationer og priser.

Mvh.

Nissen

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Olsen., 21. september 2009 kl. 19.46

De larmer som bare pokker med en høj decibel, så du bliver populær i nabolaget.

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. september 2009 kl. 20.16

Jeg tror også at du bliver upopulær i nabolaget, hvis du vælger en model, der larmer for meget. Jeg ville nok afprøve en billig en, da jeg har erfaret at de er udemærket at benytte og så senere købe en bedre. Grunden til at jeg skriver dette er at jeg fornemmer at det hurtigt bliver et overflødig stykke værktøj. Jeg har selv en og fik den for kr 50,–. Men den ligger på loftet og har kun været brugt en gang. Desuden bliver man møg beskidt. Ligger der en hunde høm høm så kan den godt give sig til kende i løvsugeren.

De var meget fremme for år tilbage, men jeg har aldrig set nogle gør brug af dem sidenhen.

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 21. september 2009 kl. 20.22

Der ligger mange af dem på genbrugs stationerne, det siger lidt om hvor populære de er.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Nissen, 21. september 2009 kl. 20.29

Nu gik spørgsmålet nu ikke på hvor meget den larmer.Det er jeg i og for sig ligeglad med.

Den skal bruges i forbindelse med arbejde, så det er for at lette vores arbejdsdag.

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. september 2009 kl. 20.31

Hej Mogens

Ved du om de brænder sammen for et godt ord eller folk generelt bliver kede af dem?

Jeg kan også forstille mig at der er mange af dem i den blå avis. Desuden går det slet ikke i disse co2 -tider, så Jesper skal i stedet anskaffe sig et stykke rør som han selv finder behagelig og med sine lungers fulde kraft kan opsuge blade og andet godt med. Det andet må sige og være noget miljø-svineri...Simpelhen.

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Nissen, 21. september 2009 kl. 20.47

Der er godt noger her der et total useriøse.

Tænk sig at kede sig så meget.

Tak for ingenting.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. september 2009 kl. 21.13

Ok det var jo en anden snak. Nu skal jeg nok være seriøst.

Først og fremmest handler det om,hvor mange penge i har at købe for, for du kan få dem fra omkring 5000–8000 og op til 30.000–45.000 kr alt efter hvor stor en volume de skal kunne rumme og om du skal køre rundt med den eller skal gå med den.

Jo jeg vil foreslå dig at købe en stiga med en sæk bag på, hvis de er til små områder, hvor du skal ind imellem nogle biler, cykler eller andet. Dog kan du ikke køre på græs med den. Er der tale om større områder er det nok nærmere en fejemaskine du skal bruge. Jeg har selv gode erfaring med Stiga, der gerne holder og til 10–15 år. Som er det sækken,der skal skiftes undervej.

Bestil nogle kataloger hos eksempelvis
O sivertsen, Helsinge maskineforretning,Stiga eller andre, tag en søgning via Goggle og bestil løs... Der kommer som regel hele tiden nye modeller.Hvis i beslutter jer for en bestemt så bed om at få lov til at prøve den ude i området. Det går de fleste sælger som med til, hvis ikke de vil det har det ikke nogle interesse for jer. I skal efter min mening ikke købe de små fejemaskiner, uden motor, de duer ikke til formålet.

Håber at du kan bruge lidt af det.

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Nissen, 21. september 2009 kl. 21.27

Tak Søren.

Det var godt nok en løvblæser og ikke en løvsuger. Sådan en har vi i monster størrelse :-)

Men følger dit råd og bestiller nogle kataloger.

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Nissen, 21. september 2009 kl. 21.28

Glemte lige at sige at prisen er underordnet...Det er kun for at lette arbejdsdagen.

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. september 2009 kl. 21.45

Ok løvblæser jeg tror ikke at der er den store forskel på de eksisterende modeller men også her gælder det om at afprøve den. Jeg gætter på at du muligvis er gartner eller ejendoms funktionær og lige meget hvad, skal i naturligvis have lov til at prøvekøre den.

Men hvorfor en løvblæser, hvorfor ikke en løvsuger? som denne : www.havebrugsmaskiner.dk/sw/frontend/detail.asp?parent=98476&leftmenu_parent=&typeid=15&id=27868&menu_parent=&layout=0&catalog=&shopgroup=0

Bladene skal indsamles under alle omstændigheder

Hvis du skal gå på skråninger vil jeg vælge denne model fra Stihl : www.lytek.dk/shop/stihl-bg86-c-e-1163p.html den er meget anvendt.

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Nissen, 21. september 2009 kl. 22.07

Den fra det første link har vi "kun" 6 stk af.

Den fra sidste link har jeg også set lidt på.

Så det ender nok med en Stihl (eller en Lilly ;-))

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 22. september 2009 kl. 12.06

Konceptet er smart men jeg synes bare ikek rigtig de letter ens arbejdagang – problemet med de fleste modeller er, at de er så tunge, ligegyldigt om det er løvblæser/suger.

Jeg har en løvsuger som vejer et ondt år – så det udelukkende er gemalen der kan bruge den (hvis han ellers gad!) så den hænger ubenyttet i skuret.

Et godt råd er at tage ud og se dem "'live" og ikke bare købe via nettet. På den måde kan du få en fornemmelse af hvilke modeller der er lettere end andre...

Held & Lykke med projektet :-)

Nyt svar til emnet »Hvilken Løvblæser skal jeg vælge?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvilken Løvblæser skal jeg vælge?

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider