Forum

Potter til stiklinger

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susan Durup, 2. maj 2010 kl. 16.37

Hej alle.

Er der mon nogen herinde der ved hvor jeg kan finde til potter til stiklinger, som Claus Dalby også bruger??

De er ret smarte da de kan deles i to, og det derfor er nemt at få jorden ud, samt de kan genbruges. De bliver ligesom vippet fra hinanden.
Og så er de ret dybe - så man fåt meget jord med omkring roden.

Jeg er klar over at det nok ikke er den billigste måde at gøre det på, men nu er det altså lige dem jeg har forelsket mig i :-)

Håber nogen herinde kan hjælpe.

Hilsen Susan

1 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 2. maj 2010 kl. 22.38

Hej Susan -

de hedder Roottrainers - prøv at google dem, for der er flere, der har dem, og priserne er ret forskellige...

De er super fine til stiklinger, synes jeg. Og til større frø som bønner, majs og ærter.

mvj
Anja

2 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 4. maj 2010 kl. 7.02

Du kan bruge plastikkopper/krus, lav huller i bunden og når der så skal plantes i haven kan du klippe plastikkoppen fra hinanden, det gør jeg med mine Lathyrus, Ipomoea m.m
Det koster ikke nær så meget som Roottrainers.

3 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. maj 2010 kl. 7.24

Jeg bruger begge dele med fine resultater, og de har da hver deres fordele - men roottrainers holder flere gange end plastkrusene, som jeg genbruger en 3-4 gange.

Der er jo også miljøaspektet i det, så der skal jo helst ikke bruges for meget "engangs"....

Men Lis - ville du ikke med fordel kunne købe nogle små solide potter, som kunne bruges i flere år? Jeg har købt nogle i England, som jeg regner skal bruges de næste 5-10 år, og de er faktisk ikke ret dyre, hvis man f.eks. køber nogle hundrede af dem. Og endnu billigere, hvis man køber 1.000 - så kommer de ned på omkring 1 kr. stk. incl. fragt.

Jeg har købt ind her:

www.thegardensuperstore.co.uk/acatalog/Heavyweight_Square_Plant_Pots.html

Deres minimumfragtgebyr er 16£, og der kan proppes rigtig meget ned i en kasse til den pris....

Mvh
Anja

4 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 4. maj 2010 kl. 12.13

Anja jeg handler ved Garta og har lige fået 3200 firkantede plastikpotter i 4 str. der køber jeg også perlite.
MVH
Lis

5 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 5. maj 2010 kl. 7.01

OK Lis - så er du ikke lige ved at løbe tør....

Nu bliver jeg jo nysgerrig, da jeg har en gartnerveninde, der nok kunne købe ind for mig hos Garta - hvad giver du potterne, og hvilken størrelse køber du?

mvh
Anja

6 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 5. maj 2010 kl. 7.19

Anja her er priserne
TEKU potte K 8x8x9 1260/krt kr. 429,71 pr. krt.
TEKU potte MQC 9x9x9,5 880/krt kr. 312,03 pr. krt.
TEKU potte MQC 9x9x10 860/krt kr. 320,20 pr. krt.
TEKU potte MQC 11x11x12 378/krt kr. 285,65 pr. krt.
TEKU potte MQA 10x10x11 667/krt kr. 421,96 pr. krt.
TEKU potte MQA 13x13x13 336/krt kr. 277,02 pr. krt.
Alle priser er excl. moms og fragt
Jeg købte
8x8
9x9/10
11x11
13x13
Det er en god kvalitet den kraftige.
Jeg ved ikke om priserne er steget jeg fik leveret først på året.
MVH
Lis

7 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 5. maj 2010 kl. 12.24

Susan, det bekommer mig, at netop dette emne har været diskuteret før. Min pointe er således, at der måske er værdifuld viden om jo da netop dette emne at hente, hvis det måtte lykkes dig at grave den anden diskussion her på siden frem!

Mvh Eivin (^_^)

8 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 5. maj 2010 kl. 19.59

Det er lidt billigere end vi købte i England - men det var også i lidt mindre mængder...

Og det er de samme gode potter - de er både rigtig pæne og ser ud til at kunne holde længe!

Det må jeg lige have i baghovedet, næste gang jeg skal have fat i nye potter...

Tak -

mvh
Anja

9 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 5. maj 2010 kl. 21.33

Jeg ønsker gerne oplysning om, evt. med billeder, hvad er det for potter, og hvor har i viden fra? håp

10 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. maj 2010 kl. 7.27

lidt længere oppe i tråden ligger der et link til de potter, som jeg har købt.

mvh
Anja

11 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susan Durup, 6. maj 2010 kl. 22.17

Hej igen
Tak for hurtigt svar Anja og alle I andre :-) Jeg har kigget på nettet og fundet dem flere steder.
Også spændende at høre hvad der ellers er kommet af gode ideer til samme brug... ja man kan jo kun blive inspireret :-)
Tak tak.....
Hilsen Susan

12 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Andersen, 9. maj 2010 kl. 10.00

claus dalby har et link på sin hjemmeside hvor han køber roottrainers

13 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 9. maj 2010 kl. 20.05

Jeg har oplyst det før. Ind på genbrugspladsen og find al det du ønsker, de er flinke og har lige det som vi nu brænder for - og det andre er træt af i øjeblikket. Dér er et godt og inspirerende udvalg for amatører som brænder for sagen netop nu. Det genbrugspladsen især er opmærksom på er især " Låsby Svensen typer" håp

14 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susan Durup, 11. maj 2010 kl. 7.42

Hej Hans Åge.

Er det kommunens genbrugsplads du tænker på....?? For så er det vist ikke dén i Viborg du taler om, for dér er det STRENGT forbudt at samle gode sager. Men det er nok anderledes andre steder, og det er da også underligt at man ikke vil lade folk genbruge hvad der genbruges kan. Måske er det for at det roder?

Eller er det mon en anden genbrugsplads fx på nettet???

Susan

15 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 11. maj 2010 kl. 19.55

Jo Susan, det er kommunens genbrugsplads jeg omtaler. Det må vi heller ikke her. Det er fordi "Låsby Svensen typer" afhenter al "lort" og bedøver folk med snak og fordele ved dét. Desuden betaler de aldrig skat. Men medarbejderne på pladsen har tendenser til netop på nogle tidspunkter at vende ryggen til når de ligesom har "godkendt" os, og vi lige som hjælper dem med dette. Snak evt. lidt med medarbejderne, om vejret f.eks. håp

16 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 14. januar 2013 kl. 16.10

Dermed kan man tages sig visse friheder, naar man bliver "godkendt", eller hvad mener du, Hans Aage?

Mvh Eivin (^_^)

17 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 14. januar 2013 kl. 17.16

Jeg har hentet rigtigt mange gratis plastikpotter i det lokale havecenter. De har en kæmpe kasse til fri afhentning. Jeg henter potter hvert år med henvisning til, at nu har min mand igen ryddet op og smidt alle mine priklepotter ud. De tager det pænt, at jeg ikke køber noget. Jeg må dog indrømme at det er i noget mindre mængder end de to "proffe" damer :-) men det bliver da til et hundrede stykker hvert forår/sommer.

mvh
Bente

18 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Hansen, 18. april 2014 kl. 12.00

De er super billige her, under 2,00 kr, jeg har lige købt 30 stk. af dem her:http://skunk-froe.dk/urtepotter-og-plastbakker/256-firkantet-teku-urtepotte-025-liter.html

20 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 18. april 2014 kl. 14.25

Kære alle, her er så den helt gratis løsning: tomme, overskårne kartoner fra mælk, saft juice mm. Et par tørrede grankogler i bunden. Lige til at klippe op og kassere ved udplantning.
K

21 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 18. april 2014 kl. 15.12

Jep.......... det bruger jeg også , mælke , juice osv kartoner , med et hul i bunden , perfekt til lange stiklinger , og de små 4 kantede pakker som der har været skivet ost i , passer til som underskåle ...
Genbrug af embalage ...og så er der gratis , har 20 syrisk rose stiklinger stående som har dannet rødder i mælkekartoner...............

Nyt svar til emnet »Potter til stiklinger«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Potter til stiklinger

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider