Forum

Enorm stor bambus skal fjernes – Hvordan?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marlene, 18. februar 2004 kl. 14.01

Vi er flyttet ind i et hus hvor der står nogle enorme bambusbuske i haven på ca. 5m. bred og ca. 5 m. høj. De ser ud som om de har fået lov til at passe sig selv i mange år. Jeg har hørt at man kan grave en rende rundt og så godt med vand på og dermed skulle kunne grave rødderne op meeen.gælder det også med den enorme størrelse?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 19. februar 2004 kl. 10.58

Her finder du to tips om at fjerne en stor bambus. Der er også firmaer,som sprænger dem væk.

www.havenyt.dk/tips/234.html

www.havenyt.dk/tips/232.html

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 19. februar 2004 kl. 11.01

Her finder du et forslag mere til at trække bambusroden løs med et spil

www.havenyt.dk/spoergsmaal/prydhaven/1460.html

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 19. februar 2004 kl. 13.11

Firma til bortsprængning af bambus finder man inde i Forhandlerguiden

www.havenyt.dk/forhandlerguide/anlaegsgartnere/

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 21. februar 2004 kl. 16.30

Hej Marlene.!

Ang. dine store bambus.

Du kunne i første omgang prøve at klippe dem helt ned.Du får en masse gode lige bambusgrene,at gøre godt med,-og i løbet af et stykke tid,kan du nemt fjerne rødderne.Brug en kraftig greb,og "vip"rødderne op.De stikker ikke så dybt.

Jeg har prøvet det,og da vi i min familie er "barfods-indianere",-måtte jeg selvfølgelig sørge for at beskytte os imod de skarpe rester af bambusgrenene,der stak op af jorden. Jeg lavede en lille opstilling med tilplantede havekrukker,-hele vejen rundt langs med kanten,så der ikke skete skader.

Så tog jeg "rod-arbejdet" en dag,hvor jeg havde lysr til at se bambus. Det hele er nok et temperamentsspørgsmål.Og det kommer jo også an på,om du kan lade pladsen stå,eller du vil ha'den inddraget til noget andet.

De afklippede bambus har jeg samlet sammen
til en given lejlighed.Jeg har bl.a. brugt nogle til at lave et hegn.Jeg slog rafter i jorden,fastgjorde dyrehegn imellem rafterne og flettede bambus ud og ind imellem dyrehegnet.

Andre er blevet til fine markerings-pinde til stauder og løgplanter.

Et par bambus lod jeg stå og bandt dem bare sammen foroven.De har været rigtigt godt besøgt af gærdesmutter,og andre af de helt små fugle.

Venligst Grete Zebitz.

Nyt svar til emnet »Enorm stor bambus skal fjernes – Hvordan?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Enorm stor bambus skal fjernes – Hvordan?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider