Forum

Ellebladet bærmispel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jan Høst, 16. juli 2017 kl. 13.07

Hej
Min ellebladede Bærmispel er 'Obelisk'
Men jeg tror ikke den er forædlet til at give store spiselige bær som f.eks. 'Northline', 'smokey' og 'thiessen'.

Jeg har på fornemmelse at den er forædlet til søjleform uden fokus på bær. Men der er jo ikke nogen steder der står at bærene måske er lidt små.

Er der nogen der ved om min fornemmelse er rigtig. Jeg er ret glad for frugt og bær. Så jeg tror jeg bliver nød til at købe en af bærsorterne.

Hvis det ikke var fordi alting koster og min have i Bagsværd er for lille - så havde jeg gjort det.

Jan h

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 16. juli 2017 kl. 18.22

Hej
Jeg har altid betragtet 'Obelisk' som et prydtræ, men den er en udmærket bestøver til en af de storfrugtede. Som med mange andre forædlede frugttræer og -buske fås det bedste resultat med krydsbestøvning, selvom de alle godt kan klare sig som enkeltstående træer / buske.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 16. juli 2017 kl. 21.31

Obelisk er et prydtræ til små haver,hvor man gerne vil have noget til bierne og efterårsfarver, og som ikke bliver for bred.
Anne Marie

Nyt svar til emnet »Ellebladet bærmispel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Ellebladet bærmispel

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider