Forum

Chilli frugter uden kerner

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anders Bering, 16. august 2017 kl. 15.57

Hej

Jeg har prøvet at dyrke chilier i nogle år nu. og jeg har hvert år siden jeg startet taget kerne fra mine chiliplanter og dyrket dem næste år.
Sidste år prøvede jeg at lade en af mine planter overvinter, denne plante var en 3 generation, og den begyndte at sætte frugter igen i vores drivhus. Nogle stærke nogle. Men disse frugter har ingen kerner overhoved det er bare frugten.

Nogen der ved hvorfor sådan noget sker. Jeg er nysgerrig fordi jeg kan ikke rigtig finde noget om det ved at søge på nette. kan være dog at jeg søger efter det forkerte.

Mvh
Anders

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 16. august 2017 kl. 16.05

Det er ligesom med tomater uden kerner (frø) det er manglende bestøvning.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Bering, 16. august 2017 kl. 16.07

ok troede ikke der kom frugter hvis der ikke var bestøvning.

Også jeg troede de var selv bestøvende. Har ikke haft dette problem før og de andre chilier i mit drivhus har kerner.

Mvh
Anders

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 17. august 2017 kl. 10.28

Kan manglen på bestøvning ikke skyldes, at den netop har overvintret, så den blomstrede tidligere end de andre chillier - og derfor ikke er blevet bestøvet?

Har selv overvintret 3 chiliplanter i køkkenvinduet (som desværre blev angrebet af lus via mit åbne vindue, så jeg måtte klippe dem ned til de "træede" dele), men netop fordi der var 3 forskellige, har de alligevel givet frugt med kerner også i år.

Har iøvrigt set andre chillidyrkere, der har snakket om, at de enten ryster deres planter under blomstringen eller pensler dem (dette er vigtigt, hvis man har flere sorter og vil have rene sorter frem for krydsninger).

Nyt svar til emnet »Chilli frugter uden kerner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Chilli frugter uden kerner

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider