Forum

Citrontræ kan afhentes gratis

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 19. oktober 2006 kl. 18.19

Jeg har et citrontræ, der er fire år gammelt og ca. 1 m højt – og jeg har ikke gode overvintringsforhold for det, så det foræres væk til et godt hjem... Træet kan afhentes gratis (10 km fra Slagelse) – dog følger krukken ikke med, så du skal helst have en ret stor krukke til rådighed. Jeg har også et mindre udvalg af pelargonier og fuchsier, som kan afhentes, da jeg er ved at skære ned på en alt for stor plantebeholdning.

Mvh
Anja

1 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Nirelsen, 20. oktober 2006 kl. 1.57

Hej Anja.

Jeg er ved at anlægge en have, – har tidligere kun haft græs, så jeg vil meget gerne have nogle af dine pelargonier og fuchsier. Jeg bor på fyn, så mod betaling af omkostninger, vil du så sende dem til mig.

MVH Mulle

2 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 22. oktober 2006 kl. 17.58

Hej Mulle -

desværre – jeg vil af med mine planter bla. pga. mangel på tid til dem, så mit tilbud er baseret på selvafhentning...

Hvis du skal til at anlægge bede, så er pelargonier og fuchsier vel heller ikke det ideelle – men hvis du skulle forbi Sjælland på et tidspunkt, kunne jeg sikkert finde en staude eller to til dig!

Mvh
Anja

3 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Nirelsen, 22. oktober 2006 kl. 22.14

Hej Anja.

Det er ok.

Jeg skal til sjælland om December måned – til Birkegårdens haver – men det er nok for sent at grave i jorden til den tid.

Men tak for tilbagemeldingen.

MVH Mulle

4 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla, 23. december 2007 kl. 16.05

Jeg kunne utrolig godt tænke mig dit citrontræ, men jeg har ingen mulighed for at komme til helt til slagelse. Mod god betaling, og hvis det overhoved er muligt, vil du så overveje at sende træet? eller har du andre forslag?

mvh. camilla

5 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. december 2007 kl. 18.39

Hej Camilla -
som du kan se, er min besked fra sidste år – og citrontræet findes ikke mere, da jeg lod det stå ude sidste vinter...

Mvh
Anja

prøv evt. lundhede.com – de plejer at have mange spændende ting!

6 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Allan Dueskov, 16. januar 2008 kl. 11.00

Har lige set denne har du stadig noget tilbage er interesseret

7 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 16. januar 2008 kl. 11.25

Nej – beskeden er jo snart 1½ år gammel, så det meste frøs væk sidste vinter...

mvh
Anja

8 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 3. marts 2008 kl. 12.55

Stakkels citrontræ

9 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. marts 2008 kl. 13.36

Ja – det er hårdt at være uønsket...

10 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grædefærdig, 14. juni 2008 kl. 10.27

Stakkels træ de er simpelhen for meget du kunne da ha sendt det til mulle fks...

11 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: C, 15. juni 2008 kl. 20.46

Hej jeg er en pige på 12 år. Jeg ved godt det ikke plejer at være børn der skriver her, men jeg elsker planter, så jeg håbede nu alligevel på at kunne få lidt hjælp! jeg har for noge tid siden fået en masse citronkerner til at spirer og de er ca. 5 cm høje, men jeg har lige nogle spørgsmål omkring dem.

1: hvordan skal de helst placeres?

2: hvor lang tid går der før de bliver rigtige planter?

3:skal de stå ude om sommeren?

4: er der eller andet jeg skal vide, eller andre gode råd om dem? håber virkelig på svar!

12 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helen Fenger, 15. november 2008 kl. 22.04

Hej pige på 12 år,
Hvor er det dog dejligt, at du er så interesseret i planter. Jeg har selv en del citrustræer, så jeg vil råde dig til evt. at lade dem være ude om sommeren, give dem en kølig, men absolut frostfri vinteropbevaring, helst vande dem med regnvand (det gør jeg nu ikke). Problemet med selvsåede citrus er, at de ikke altid bærer frugt – det må jo komme an på en prøve.

Held og lykke – Helen

13 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kjeld Einersen, 16. november 2008 kl. 14.55

Det er sandt, at selvsåede citrus ikke altid bærer frugt. Ofte kan man dog være heldig. Og til gengæld har man så glæden ved at følge træets udvikling fra frø til stort (måske) frugtgivende træ.

Mvh Eivin Knidsen

Nyt svar til emnet »Citrontræ kan afhentes gratis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Citrontræ kan afhentes gratis

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider