Forum

Hybenfrø

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ali, 28. maj 2007 kl. 19.33

Hej alle sammen
Hvordan såer man hybenfrø, tager man dem ud? Eller hvad er der nogle der har plantet nogle hybenfrøer og er voksede så vil jeg gerne høre fra jer.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. juni 2007 kl. 22.45

Hej Ali

Politiken bor om planteformering beskriver bl.a. hvordan at du kan så roser (hyben er frø af roser). Det vigtigeste er at hybenfrugten er hel modent og begynder at tørre ind før du så dem.

Men skal du lave roser er stikling, aflægger og okulering en mere sikre måde at fremstille dem på. Alt det kan du også læse om i bogen

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ali, 6. juni 2007 kl. 15.37

Mange tak for hjælpen, jeg har også taget frøene da jeg lagde mærke til at hybenfrugten var helt kulsort, altså tør. Hvad mener du med roser af stikling.

Men ellers tak for at du havde lyst til at svare. =)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole S Nielsen, 3. august 2008 kl. 17.28

Er der nogen der ved om man kan bruge hybenfrø i madlavning.Det er lidt ærgeligt at smide alle de frø væk, når man laver hybenmarmelade.

hilsen Ole.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 3. august 2008 kl. 20.35

Til Ole Steen Nielsen...Hvis du søger på hybenkerner på nettet bruges de åbenbart kun i kosmetik og the.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Jørgensen, 6. oktober 2008 kl. 10.44

Kan man få flere roser ud af de roser der evt står ude i haven.

og hvordan kan det evt lade sige gøre. jeg har nogle flotte roser stående og kunne godt tænke mig at dele dem ud, altså frøene og måske få flere.

Nyt svar til emnet »Hybenfrø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Hybenfrø

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider