Forum

Frø fra gule tomater søges

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Vecht, 11. juli 2008 kl. 15.30

Jeg havde for mange år siden fået nogle frø fra nogle meget store og kødfulde tomater med en rigtig dejlig smag også til puré. Desværre fik jeg et år ikke taget nye frø pga sygdom og de få jeg havde i overskud ville ikke spire året efter. Hvis nogen skulle have lidt frø i overskud af denne gule, måske franske, tomat ville jeg meget glad. evt. porto betales gerne

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 11. juli 2008 kl. 20.02

Jeg tror du tænker på sorten yellow brandywine. De kan købes hos Isabella Smidt, og de er skønne.

Du må gerne få nogen af mig fra sidste år, men så skal du skrive din email her i forum. Så mailer jeg til dig efter adresse, og sender gerne uden porto, det er vel bare et alm. frimærke.

Men det er nok for sent at så nu. Frøene er sikkert fint spiredygtige næste forår, da de blev behandlet efter alle kunstens regler, og spirede da fint i år, står nu og er store i drivhuset.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 12. juli 2008 kl. 10.52

Hvordan behandler man frø fra selvdyrkede tomater "efter alle kunstens regler", så de kan spire til næste forår?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Vecht, 12. juli 2008 kl. 11.09

Jeg vil meget gerne prøve om det skulle være dem. så jeg takker for tilbudet og ser frem til at modtage frøene.

Du kan maile på vecht@tdcadsl.dk

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 12. juli 2008 kl. 16.54

www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/froe_og_saaning/556.html
Kære Martin. Prøv at kigge på dette link, så ser du hvordan man gærer frøene, det var det jeg mente.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ida Karlsson, 1. oktober 2008 kl. 10.00

.man skal bare være opmærksom på at hvis arten man tager frø fra er en F1 sort (det er de fleste) får man ikke nødvendigvis en plante der ligner den man tog frø fra – Men jeg har nu haft held med det alligevel.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 1. oktober 2008 kl. 20.38

Ellers søg på Google : www.barney.dk – han har masser af spændende tomatfrø med fotos.

Nyt svar til emnet »Frø fra gule tomater søges«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Frø fra gule tomater søges

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider