Forum

Oldemorplanter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helen Fenger, 26. september 2008 kl. 21.53

Jeg har bred- og smalbladet Klivia, Barberkost, Brombærrose og der ud over store og små oliven, Bornholmsk Figen og diverse Citrustræer etc. mod bestilling. Bor på Fyn.

1 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 26. september 2008 kl. 23.26

Har du også frø?

2 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helen Fenger, 27. september 2008 kl. 19.48

Hej, Martin,
De omtalte planter er rigtig gode til at formere sig ved sideskud, men sætter også svulstige frø.

Jeg har prøvet at så en barberkost, og har nu et lillebitte eksemplar af slagsen. Jeg vil godt sende dig nogle frø fra begge Kliviaer og senere barberkost (den blomstrer nu) og så kan vi jo udveksle erfaringer. Brombærrosen – som er haveplante – formerer sig vist kun ved sideskud.

Send mig din adresse, så sender jeg vederlagsfrit nogle frø, så du kan forsøge dig...

Vh. Helen

3 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 27. september 2008 kl. 19.57

Det lyder godt, men jeg tænkte nu også på Bornholmsk figen og citrus-træerne (evt. stikling/småplante)?

4 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helen Fenger, 27. september 2008 kl. 20.08

Hej igen, Martin,
Den bornholmske figen blomstrer ikke, så den formerer jeg ved stiklinger, Alternativt kan man prøve at så en figen.

I forhold til citrusplanterne gør det samme sig gældende – så en kerne. Det har jeg med stor fornøjelse gjort med købte citrusfrugter.

Vh. Helen

5 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helen Fenger, 29. april 2009 kl. 21.04

Hej, Martin – hvis du stadig er der...

Har nu småplanter af Bornhomsk Figen (stiklinger, der har slået rod).

Vh. Helen

6 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 30. april 2009 kl. 0.59

Hej Helen

Du må undskylde at jeg ikke har fået svaret, jeg ved ikke lige hvad der er gået galt. :S

Det lyder meget interessant med de figen. Hvordan ville du være villig til at afsætte en til mig?

Skriv gerne en mail til mig, så vi kan aftale nærmere.

– Martin

7 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helen Fenger, 30. april 2009 kl. 21.12

Hej, Martin,
Jeg vil gerne lige nurse planten lidt længere, står i mistbænk, for at være sikker på, at du får en rigtig god levedygtig plante.

Hvad angår forsendelse er det jo nok lidt svært, bedst ville det være, om du kunne hente. Vi bor i Tommerup på Fyn.

– Helen.

8 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 6. maj 2009 kl. 1.37

Hmm, så bliver det nok et problem med planten, for jeg har ikke rigtig mulighed for at hente den. Måske en anden kunne få mere glæde af den så...

9 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten W, 9. maj 2009 kl. 0.50

Hej Helen
Jeg er interesseret i både kliviaog barberkost, hvis du stadig har nogle i overskud

Morten

10 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helen Fenger, 9. maj 2009 kl. 11.29

Hej Morten,
Det har jeg da. Er du interesseret i den bredbladede eller smalbladede Klivia? Jeg har begge.

Bor I Yommerup på Fyn – har du mulighed for at komme forbi?

Hilsen Helen

11 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten W, 11. maj 2009 kl. 4.56

Hej Helen
Jeg er da interesseret i begge typer klivia. :-)
Jeg har desværre ikke mulighed for at komme fobi Tommerup, men jeg betaler med glæde for forsendelse...

Morten

12 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Hartvig, 6. november 2009 kl. 11.40

Kære Helen
Hvis du stadig læser dit indlæg, er jeg meget interesseret i både bredbladet og den smalle udgave af Klivia. og hvis jeg kunne få et par barberkostefrø med ville det være optimalt.

skal jeg sende en kuvert med porto på til dig? eller hvordan vil du helst gøre det. Jeg bor i københavnsområdet nemlig.

mvh
Kirsten

13 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Hartvig, 6. november 2009 kl. 11.40

Kære Helen
Hvis du stadig læser dit indlæg, er jeg meget interesseret i både bredbladet og den smalle udgave af Klivia. og hvis jeg kunne få et par barberkostefrø med ville det være optimalt.

skal jeg sende en kuvert med porto på til dig? eller hvordan vil du helst gøre det. Jeg bor i københavnsområdet nemlig.

mvh
Kirsten

14 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helen Fenger, 6. november 2009 kl. 15.51

Hej, Kirsten,
Hvis du sender mig dit telefonnr. kan vi aftale nærmere.

Jeg har en barberkost og en smalbladet Klivia, der blomstrer lige nu. Jeg har selv god erfaring med frøplanter, og vil gerne sende til dig, når de er modne. Den bredbladede blomstrer endnu ikke og jeg har ingen frø på lager.

Vh. Helen.

15 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helen Fenger, 6. november 2009 kl. 15.51

Hej, Kirsten,
Hvis du sender mig dit telefonnr. kan vi aftale nærmere.

Jeg har en barberkost og en smalbladet Klivia, der blomstrer lige nu. Jeg har selv god erfaring med frøplanter, og vil gerne sende til dig, når de er modne. Den bredbladede blomstrer endnu ikke og jeg har ingen frø på lager.

Vh. Helen.

16 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Schønebeck, 31. august 2010 kl. 0.53

Jeg har nogle potte med barberkost i, dem har jeg haft i mange år, men de har aldrig fået blomster. Hvordan kan jeg få dem til at blomstre?

Nyt svar til emnet »Oldemorplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Oldemorplanter

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider