Forum

Chilifrø

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 22. oktober 2008 kl. 8.54

Jeg kunne godt tænke mig frø af hhv. citron chili (toftegårds) og early habanero. Ligger nogen mon inde med dem? Måske kan vi bytte med tomatfrø fra black Russia eller yellow brandywine?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael L, 29. december 2008 kl. 9.35

Hej Anne-Mette. Jeg har de frø du efterlyser.

Det lyder ok. med de tomatfrø du nævner, men
hvis du evt. har nogle chilifrø vil det også have interesse.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 29. december 2008 kl. 17.51

Kære Michael
det lyder herligt! Jeg har desværre kun frø af almindelige supermarkeds chilier, som jeg plejer at dyrke med stor succes. Det vil bare være sjovt at prøve ovenstående!

Min mailadresse er am-snabel-a-granner.dk lidt sjovt skrevet pga det evindelige spamproblem. Hvis du skriver til mig vil jeg sende adresse og tomatfrø
venlig hilsen Anne-Mette

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 29. december 2008 kl. 19.34

Hej Anne-Mette...

vil lige fortælle at der også findes en chillie som er delvis hårdfør og kan tåle frost den stammer fra sydamerikaog hedder manzano...ellerpå engelsk hardy chillie.den behøver man ikke dør når vi når hen på efteråret.den fårikkemug eller skimmel den skalbare overvintresi et koldlyst rum fra o-5+ når det så blir lunt i vejret til foråret ja så gror den vidre...den er meget stærk og har sorte frø...den kan også klippes hvis den skulle blive for stor da den vokser son et træ og blir nemt på en sommer 2 m høj...

erik

Nyt svar til emnet »Chilifrø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Chilifrø

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider