Forum

Søger stauder – gerne gule, orange eller hvide

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jane, 27. januar 2009 kl. 14.10

Kære alle
Vi er en lille familie der har fået hus på landet, og lige som så mange andre familier(kan jeg se på siden), så må vi sande at der er meeeget langt mellem blomster i haven. Vi vil derfor gerne anlægge staudebed.

Vi bor i Viborg området, og vil gerne køre efter frø/"Aflæggere" eller betale porto.

Håber nogen har lidt tilovers!

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Jensen, 27. januar 2009 kl. 19.34

Har nogle stokrose frø som man kan lave en lille mur ud af
ved at opbinde dem

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane, 28. januar 2009 kl. 9.17

Har nogle stokroser i forskellige farver, men tak for tilbuddet:-)

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 28. januar 2009 kl. 10.12

Hej Jane Hansen

Fortæl lige hvordan forholdene er, der hvor du tænker på at lave staudebed – Er der:
læ / vindomsust
skygge noget af dagen eller hele dagen
sandholdig / lerholdig / muldrig jord

Hvis man ved det som udgangspunkt er det meget lettere at finde ud af, om man har noget tilovers, du vil kunne få til at trives.

Med venlig hilsen fra
Lone

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane, 28. januar 2009 kl. 10.31

Jo det kan jeg da egentlig godt se.

Altså... Vi bor langt ude på landet, så selv om vi har sat et læhegn op, så blæser det nok lidt alligevel. Vores jord er gammel mosejord, og var nogle steder meget leret, men vi har tilsat nyt jord, for at få en mere "luftig" jord. Ellers kan der nævnes at der i nærheden af bedet står et par store træer der vil give skygge i løbet af eftermiddagen.

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 31. januar 2009 kl. 11.53

Hej Jane Hansen

Jeg bor 15 km vest for Århus og kan hjælpe – en smule! – fra uge 8 (medmindre vi kommer ind i en lang periode med frost).

Jeg har et lille overskud (til samlet et par kvadratmeter) af Gyldenris (breder sig meget ved rodudløbere), Soløje og Kransskønhedsøje.

Gyldenris er den mest vind-tålsomme, men de to andre er ikke sarte eller krævende mht jordbund, bare der ikke er for fugtigt.

Jeg har selv haft meget glæde af kombinationen "de stauder jeg nu kunne skaffe og som passede med den langsigtede plan for staudebedet" og så "såning af solsikker og morgenfruer på de bare steder i bedet". Det gule præg er sat fra den allerførste sommer – og de et-årige er rimeligt lette at fjerne, efterhånden som der de følgende år plantes flere af de blivende stauder.

Hvis du kan bruge, det jeg har og vi kan finde ud af en fornuftig måde at klare transporten på, må du gerne vende tilbage med tlf nummer / mailadresse.

Med venlig hilsen fra
Lone

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 31. januar 2009 kl. 14.28

Hej Jane
Vil du vil køre lidt syd for Aalborg, så kan du hente noget hos mig, når vi kommer lidt længere frem. Gul Solhat, hvid fredsløs, hvid floks, gul daglilje – og måske lidt mere.

Med venlig hilsen
Carina Juul

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis, 13. februar 2009 kl. 16.57

Hej Jane prøv at se på min hjemmeside, der er der stadig frø, ikke så mange, men hvis du sender en mail så finder vi ud af noget.

www.123hjemmeside.dk/greenhouse

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Futte, 16. februar 2009 kl. 14.20

Hej jane
jeg har nogen studenter nelliker hvis du vil have nogen af dem så kan du hente ledt her bor kun 22 km fra viborg

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 17. februar 2009 kl. 7.24

Hej Jane jeg sad lige og kikkede på dine ønsker igen, jeg skal have sået mere end 300 forskeloge poser frø af alt muligt, og der vil være et overskud, så hvis du har mod på det kan du komme og hente noget til foråret, jeg bor i Randers.

Jeg plejer at have et pantebytte med andre blomsterfreak her i foråret, du skal være velkommen.

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane, 17. februar 2009 kl. 18.29

Tusind tak for de mange hjælpende hænder. Har nu allerede nok til haven i denne omgang, men tusind tak for hjælpen. Måske andre i nærheden kunne tænkes at have interesse i nogle af frøene/planterne? Er dybt imponeret over de mange svar, så endnu engang tak.

Nyt svar til emnet »Søger stauder – gerne gule, orange eller hvide«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Søger stauder – gerne gule, orange eller hvide

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider