Forum

Hjælp til selvhjælp

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kathrine Aaabye, 3. marts 2009 kl. 13.21

Jeg er flyttet fra min dejlige velanlagte have, og har nu fået en stor gammel have på landet, meeen.

Der har ikke været gjort noget i 20 år, så jeg skal starte helt forfra.

Derfor søger jeg frø, stiklinger og småplanter fra snart sagt alt.

Jeg er meget interresseret i at finde spirea, forsythia, ribes, sommefuglebusk, lyserøde pyntejordbær og...

Jeg kan selv lave planter, så det vil også være fint hvis nogen kender nogen på vestfyn, hvor jeg må komme og klippe lidt!

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarke Korsager, 8. marts 2009 kl. 13.39

Hej Kathrine

Vi bor i Middelfart.

Vi skal beskære figen i næste weekend så der bliver grene til overs. Naboen har nogle bærløse ribes med tonsvis af nye knopper. Desuden har jeg 3 slags mynte hvor der kan tages en smule rødder fra.

Jeg har ikke forstand på hvornår og hvordan disse planter kan formeres, men jeg vil rigtig gerne finde ud af det.

Kan det have interesse?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. marts 2009 kl. 21.10

Hej Bjarke.

Det er ikke det helt rigtige tidspunkt at beskære en figen på. De nye frugtanlæg er ved at blive dannet lige nu. Det er bedre at beskære lige efter høst af frugterne, selvom det er mere besværligt med alle bladene på.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarke Korsager, 8. marts 2009 kl. 21.44

Hej Mogens.

Vi er klar over, at vi går glip af en del frugter. Bortset fra dette, er det så farligt for træet?

MVH Bjarke.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kathrine Aaabye, 9. marts 2009 kl. 7.17

Hej Bjarke,
Det er jeg da helt bestemt.

Jeg bor ved Ejby, så det skulle ikke være et problem at finde til Middelfart.

Jeg har jo desværre ikke meget at bytte med, men jeg kan tilbyde nogle løg af dorthealiljer.

Med venlig hilsen
Kathrine

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 9. marts 2009 kl. 16.00

Vi på Vestfyn må jo hjælpe hinanden og hverandre.

Mvh Eivin (^_^)

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarke Korsager, 9. marts 2009 kl. 20.29

Hej Kathrine

Du er velkommen til at kigge forbi i weekenden – da er vi i haven alle dage. Et par liljeløg vil vi gerne tage i bytte.

Du kan finde tlf-nr. og adresse hvis du søger mit navn på de gule sider. Giv lige et ring, så du kan være helt sikker på at vi er her. Kan du bedre en anden dag, så ring og hør om det passer.

MVH. Bjarke

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 9. marts 2009 kl. 20.51

Hej Bjarke. Træet tager ikke skad, men I går glip af mange frugter, alt efter hvor meget I fjerner nu. Den hvide saft på snitfladen kan give eksem.

Nyt svar til emnet »Hjælp til selvhjælp«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Hjælp til selvhjælp

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider