Forum

Højbede.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Else Marie Frisk, 11. marts 2012 kl. 15.25

Sidste år fik vi lavet højbede, altså til køkkenhave.Det gav en rigtig god høst, af kartofler og diverse grøntsager. Så er det jeg vil spørge:Hvor lang tid, skal det gå, inden man sår eller sætter samme afgrøde, samme sted??

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Jensen, 11. marts 2012 kl. 17.12

Det er lidt forskelligt fra grønsag til grønsag, men hvis du venter 4 år mellem hver, er du godt på vej mod en succes.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. marts 2012 kl. 17.28

Hej Else Marie -

prøv at søge på Sædskifte i søgefunktionen oppe til højre - så får du nogle helt præcise anvisninger på det :)

Meget fin, lille have, du har fået!

Mvh
Anja

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Rand, 15. marts 2012 kl. 12.34

Hej Else Marie

Hvor flot en køkkenhave du har der, men hvordan holder du dræbersnegle væk, elle du er måske så heldig, ikke at ha nogen.

zari

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else Marie Frisk, 15. marts 2012 kl. 18.22

Hej Mette.
Jeg er også rigtig glad for den lille køkkenhave. Er ved at få lavet et højbed mere. Dræbersnegle har vi en del af. Men sidste år, fandt de ikke vejen op i højbedene. Tidlig om morgenen går jeg en tur rundt i haven med saltbøssen, så får de et lille drys. Jeg er spændt på at se, om de også i år kan holde sig fra højbedene.
Else.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else Marie Frisk, 15. marts 2012 kl. 18.25

Nyt højbed under fabrikation.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Rand, 15. marts 2012 kl. 18.44

Hej Else Marie, det lyder godt, fordi jeg selv skal bruge højbede i år, men jeg skal lige spørge dig, der hvor de skal stå, har i lagt noget i bunden af dem, jeg er meget spændt på resultatet.

Hilsen zari

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else Marie Frisk, 16. marts 2012 kl. 8.35

Hejsa.
Vi har ikke noget i bunden, har lavet dem på græsplænen. Vi lagde noget kompost i bunden, som ikke var formuldet, men det bliver det.
Hilsen Else.

Nyt svar til emnet »Højbede.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Højbede.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider