Skrevet af: Anders Frederiksen, 23. marts 2014 kl. 19.37
Har lige nu 8 stk Cucamelon der er spiret (ud af 12), hvilket jeg er super glad for, da jeg har læst mig til at folk har meget blandede resultater med at så dem.
homegrown-revolution.co.uk/savoury-fruit/growing-cucamelons/
Er der nogen af jer der har prøvet dem ?
De skulle kunne klare sig fint på friland, når det er blevet varmere, men overvejer at sætte en i drivhus også.
Alle input er velkomne :-)
Hilsen Anders
Skrevet af: Bente Madsen, 23. marts 2014 kl. 23.02
Jeg havde dem sidste år i drivhus. Kender dem som Mexikansk drueagurk eller Melothria. Det er en fin plante og frugterne er meget nuttede, men jeg synes ikke det er den store smagsoplevelse. Lidt syrlig agurkesmag og meget tykskindede. Måske er de bedre hvis man sylter dem, men jeg kommer ikke til at dyrke dem igen.
Skrevet af: Anders Frederiksen, 25. marts 2014 kl. 16.08
Hej Bente, nu er der så 11 af dem, så jeg håber det bedste.
Du skriver at de var tykskindede, var det når de var udvoksede eller altid ?
Måske er de bare bedst lige inden de modner, synes jeg har læst det et eller andet sted.
Hilsen Anders
Skrevet af: Nannette Skelmose, 10. januar 2015 kl. 14.27
Hej Anders
Jeg er ret nysgerrig efter at vide hvordan dine senere erfaringer blev med Cucamelonerne. Var de en succes og hvad kunne de bruges til ?
Mvh Nannette
Skrevet af: Anders Frederiksen, 10. januar 2015 kl. 14.58
Hej Nannette, det var faktisk en succes, de smagte fintog det var let lige at høste 10-12 til salaten.
Jeg havde 2 på en lun placering på terrasse, i selvvander kasser, det var dem der gav bedst.
2 stk direkte i jorden i drivhus, de var længe om at blive til noget, til gengæld blev de sidste høstet for ca 1 måned siden.
2 stk i jorden på friland, ved terrasse, blev aldrig rigtig til noget.
De skal helt sikkert sås igen i år, jeg er spændt på om de frø jeg har taget dur, ellers må jeg jo købe igen :-)
Hilsen Anders
Skrevet af: Nannette Skelmose, 10. januar 2015 kl. 15.22
Hej Anders.
Tusind tak for dit svar, og billedet. Ser rigtig godt ud.
Spændende at høre om de forskellige placeringer du havde og erfaringerne der fulgte med det. Nu får jeg positivt lyst til at prøve selv.
Også spændende om frøene kan bruges eller om de har krydset gener med andet.
Mvh Nannette
Skrevet af: Brian Kristensen, 28. juni 2015 kl. 23.41
Interessant med de forskellige placeringer, det kunne måske betyde at jorden i drivhuset blev varm senere end den i kapilærkassen og også hold sig varm længere - har faktisk en sydvent mur og en del kapilærkasser da jeg valgte jord "bede" i drivhuset -så tror jeg også vil prøve med gurker der :-)
Skrevet af: Mette Mathilde Valeur Brøndum, 3. juli 2017 kl. 21.38
Jeg har plantet denne melon plante i mit drivhus. Der er mange blomster og små frugter, men jeg de små frugter udvikler sig ikke mere end 1 cm. Hvad er der gået galt, eller skal jeg bare vente??
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Cucamelon