Forum

Forslag? Frugttræ til sydvendt skur-væg?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anna L. T., 25. marts 2016 kl. 21.59

Hej :)
Jeg har i haven et skur (bygget af træ) hvor jeg på den sydvendte side vil have et par spiselige træer/buske. Det ene skal være en figen, men hvad skal den anden være...? Jeg har overvejet fersken, men synes det lyder til at være lidt besværlige/have let til sygdomme.
Kom frisk med forslag :)

Jeg har i forvejen: æble, blomme, brombær, hindbær, blåbær, stikkelsbær, ribs, solbær, taybær, gojibær... så dem mangler jeg ikke.

mvh

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 25. marts 2016 kl. 22.11

Det store problem med ferskner er svampesygdommen ferskenblæresyge. Sorten Avalon Pride er meget resistent, men har desværre den lille skavank at fersknerne har det med danne en lille "Siamesisk tvilling". Fruteria skulle også være resistent, men jeg har desværre ikke erfaringer med den. Du kan også overveje abrikos.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Jensen, 25. marts 2016 kl. 22.44

Et par hurtige forslag kunne være
Abrikos
Nektarin
Og min favorit Kvæde
Alle skulle være rigtig gode op af en sydvendt mur. Evt espalieret

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 26. marts 2016 kl. 0.12

Pære! Mine Conferencer står i ren grus opad en sydmur. Og de bærer meget. (Altså når genboens høns ikke æder alle frugterne).

Det er en meget god plante, der ikke stikker op for ret meget.

De skal ædes, når de stadig er grønnne. Ellers er de gule og overmodne. Eller hønsene har ædt dem.

Mvh
Tine

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 26. marts 2016 kl. 8.57

stikkelsbærkiwi er meget lækre og vil trives der

Nyt svar til emnet »Forslag? Frugttræ til sydvendt skur-væg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Forslag? Frugttræ til sydvendt skur-væg?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider