Forum

Hvor kan jeg købe / hente jord?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susan, 5. april 2005 kl. 13.25

Jeg har et ønske om at anligge min køkkenhave i et højbed, men hvor kan jeg købe / hente jord?

1 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susan, 5. april 2005 kl. 13.27

Glemte at skrive at jeg bor i odense Nog jeg har kontaktet min nærmeste planteskole som intet havde!

2 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 5. april 2005 kl. 15.32

På champinon "fabrikken" har de godt formuldet hestegødning til billige penge og på flere genbrugsstationer har de kompostjord til afhentning.

Den dyre løsning er at henvende sig til en entrepanør.

Hilsen Helle-sofie

3 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Møller, 6. april 2005 kl. 10.00

Odense Renovationsselskab skriver følgende:

"Odense Kompost kan afhentes gratis på årets kompostdage, som hvert år er sidste lørdag i april og lørdag i uge 41. Du kan også springe køen over og hente Odense Kompost til fast lavpris – se åbningstider og afhentningssteder på din tømningskalender..."

Men det kræver nok at du får fat i en trailer og en bil med træk!

God fornøjelse,
Eva

4 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Jane, 9. april 2005 kl. 21.41

Jeg står og skal have fyldt noget jord (måske 2–3 gange fyldt på lille trailer) på i min lille have til nye græsplænen, og jeg ville gerne høre, hvor man evt. kan komme i kontakt med nogen, der gerne vil af med noget jord, så jeg kunne få det gratis, da jeg har hørt, at andre på den måde har fået fyldt gratis jord på. Jeg bor i Odense.

5 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette, 12. april 2005 kl. 10.35

Hej,

pas blot på, at jorden er ren, så du ikke f.eks. får dræbersnegleæg med som bonus...

v.h. Mette

6 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene Kofoed, 11. maj 2005 kl. 9.16

HEj Jeg har samme problem. Jeg mangler jord til mit højbed men jeg bor i Fredensbor i Nordsjælland. Hvor kan jeg købe billigt/gratis jord?

MVh Malene Kofoed

7 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ask Nansen, 11. maj 2005 kl. 21.20

På den nærmest genbrugsstation kan man hændte kompost en gang i mellem men find først ud af hvad den er lavet af.

En anden måde er at lave højbedene af græs møg og andet afklip men det er vigtigt at der er mere jord inde er er afklip så jo mere møg man kan skaffe des bærer er det efter som det ikke behøver at blive om sat til organisk brugbart materiale. Og så blande det godt.

I af lige vel er i gang med at lave en masse i haven så vil en kompost bunke ikke være af vejen.

Læs eventuelt Den selvforsynende have af John Seymour link www.havenyt.dk/artikler/inspiration/boeger/537.html

Kompost bogen: en praktisk håndbog i kompostering ISBN 87 7432 363–6

8 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carol Hansen, 24. maj 2005 kl. 21.43

Jeg bor i Hundested og mangler circa 7 tons jord til nye grasplænen. Hvor kan jeg købe billigt/gratis jord leverede

9 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 3. juli 2005 kl. 22.22

Ja med de priser der er på huse og byggegrunde, jord, som sådan, kan i mis- tænkes for at I spekulere i jord. Hvad tror I vognmænd og entreprenører tjener ved jordkørsel og betaler for et sted at aflææse det? Susan og Malene, idet I nok alligevel skal have en gang rundt om højbedet kan I måske starte med at grave gange og smide jorden ind midt i bedet, sætte brædderne op(?) rundt om og bagefter glatte opkastet jord fladt ud til brædderne – og I har et højt bed.

Jord til en græsplæne. Bliver du fra jorden og bare slår den – med plæneklipperen – er det nok kun mælkebøtter og tidsler som overlever. Det er der gode råd for. Findes der et stykke "bar" jord nogen steder mon? Og Helle, skulle du "falde" over nogle flere "billige penge" er jeg interesseret. "Vores" genbrugsbestyrer hævder at komposten er behandlet så der ikke findes andet en "kompost" i den. Selv om mange hævder det er fuld af ukrudt. Det er måske fordi deres egen udpinte jord vågner op til dåd når den får næring. Forøvrigt tror jeg at I andre bare kan hente kompost på genbrugspladsen gratis til enhver tid. Det med "kompostdag" er nok for at vække os andre til dåd og gøre os opmærksom på systemet. I skal nok læsse selv – eller måske deltage med 2 øl. De aller sjoveste og billigste oplevelser vi oplever. Og så "hygger" det så gevaldigt.

10 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Skovtrolden, 14. juli 2005 kl. 14.13

Hans Åge

Hvis du er i den heldige situation, at du kender en entreprenør, som mangler et sted, at komme af med noget jord og samtidigt er villig til, at betale for det.

Så må vedkommende meget gerne, komme forbi mig :-) jeg skal nemlig bruge flere vognlæs. Og kunne jeg være så heldig, at slå 2 fluer med et smæk, vil min dag være reddet.

Det findes nemlig ikke noget bedre, end dét der er gratis.

11 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 14. juli 2005 kl. 17.52

Ja kære Skovtrold, her på vejen har der kørt flere hundrede biler med jord, forbi i det sidste halve års tid. Det er godt nok ikke skovjord men havnejord. Jeg har bedt dem om at læsse det af ved skovtrolden, vist nok i skovlunden, hvilket de sikkert finder ud af, bare de vipper det af hvor det er billigt. Jeg håber du har et bredt fortov og naboerne også bliver tilfredse med projektet. Helt gratis bliver det nok ikke for dig, disse aktører forventer en kold øl på den her årstid – og du skal nok ha' "organiseret" dig, eller konen, et par dusin handsker extra. Men god vind da.

12 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Møller Jensen, 21. juli 2005 kl. 21.03

Ja, ring til den nærmeste vognmand/ entreprenør og lav en aftale med vedkommende. "Har du lidt jord i overskud, så må du MEGET gerne læsse det af på adressen...".

Det bliver han kun glad for, da han skal betale en mindre formue for at få lov til at læsse af i grusgraven:-) mvh. Grete

13 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 22. juli 2005 kl. 10.20

Til alle jer, som gerne vil have gratis jord i haven:

Tænk jer om!

Hvis I kan få leveret jord ganske gratis, er der en anden, der har betalt fragt og afgift til deponering. Og det gør man kun, hvis man er tvungen til det!

Jeg vil meget nødig ha jord i min have, som kommer fra en nedlagt tankstation eller gammel værksted fra før den tid, hvor man skulle sende spildolie på kommunekemien eller på anden måde er forurenet.

Og inden I flyver i flint over indlægget: Nej, jeg er ikke ude på at gøre alle vognmænd kriminelle. Jeg vil bare sikre mig hvor jorden kommer fra inden det kommer i MIN have!

14 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Møller Jensen, 22. juli 2005 kl. 19.52

Du har så evigt ret:-) Man får jo som regel det man betaler for...Mvh. Grete

15 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 22. juli 2005 kl. 20.47

Det er da ganske forståeligt at I er negative over vor forarmede jord – og folks troværdighed til at få oplyst hvor vi får vor kære moders jord fra, men tror I at kunne beskytte Jer mod den jord i modtager er den kære jomfruelige moder jord, en tilfældig gavmild vognmand som, åbenbart, gerne levere det rene muld til os. Skulle I komme på en adresse med noget som er ganske sikkert er det godt at fremføre det i vort kære forum. Nej vel, det ekstisere nok slet ikke. Har der ikke være vaskeri, servicestation, kemikaliefabrik, fjerkræslagteri, minkfarm, mødningsplads, autoophug og de mange andre ting der nemt kan nævnes samt de nære ting vi ustandselig bliver gjort opmærksom på at vi alle skal forsøge at "glemme". Fortæl når I møder noget helt sterilt som det vi ønsker. Nej vel, vi støder ikke på det – og vi almindelige kan ikke fornemme det, og de som skal kontrollere det formår det ikke, og de vil om føje år ikke kunne forklare påstanden. Det er godt vi har ambititoner – men vi bliver altid skuffet. Vi kæmper videre for vor fædrende jord – og får, som Jer tiltro til at det findes.

16 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte, 22. april 2006 kl. 21.21

Jeg slal bruge ca. 4 x 300 Ltr. Spagnumsjord eller muldjord til højbede
Hvilket havecenter leverer i nærheden af Vallensbæk.

Hilsen Lotte (pris er ligegyldigt)

17 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 23. april 2006 kl. 19.25

Til haveejere på Nordsjælland:
Prøv at kig på Lynge Naturgødnings hjemmeside: www.lyngenaturgoedning.dk/
De har mange forskellige jordblandinger.

Mange hilsener
Mette Hansen

18 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vergim Jasarovski, 27. august 2006 kl. 16.11

Hei, Mette.

Jeg vet ikke hvor snart du har tenkt å sette i gang med din kjøkken-have plan. Men hvis du ikke er godt i gang allerede og har tid til å vente et tag, så finnes kanskje løsningen.

Vi har byggeplaner og skal bygge nytt hus med kjeller. I den forbindelse må det graves og jeg vet det vil bli store overflødige mengder "matjord" som jeg enten må sørge for å kjøre vekk..., eller i beste fall at det er interesserte som vil forsyne seg gratis ved at de henter selv så mye de vil ha.

Hvis det fortsatt skulle være aktuelt, kan du kontakte meg på telefon (+47) 40246484, eller sende meg en e-mail.

19 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: José Torres, 6. november 2006 kl. 15.45

Hej,

Jeg skal af med noget jord-muld (ca.35 m3).Så hvis der er nogen interesseret at hente gratis jord-muld op i Rågeleje (det er ikke nødvendigt at man tager det hele, man tager hvad man har lyst til), så kontakt mig på tlf:25 34 51 53 som kan vi taler nærmere om det eller skriv til mig på min e-mail adresse: torres-jose@jubii.dk.

20 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Callsen, 19. december 2006 kl. 22.53

Ca 300 m³ muldjord haves efter udravning til byggeri. Dette kan afhentes kvit og frit i Åbybro.

Redigeret af administrator 13. april 2021 kl. 10.41.

21 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Havn, 30. december 2006 kl. 21.09

Ca. 200 m3 muldjord haves i forbindelse med udgravning til parcelhus (parcelhusgrund ligger i eksisterende villakvarter, så jorden er ikke forurenet). Jorden kan afhentes kvit og frit i København. Ring på tlf. 20744765/38716514.

22 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karsten Kjær, 7. januar 2007 kl. 10.37

200–400 m3 muldjord kan gratis afhentes i Køge. Der er nem adgang til jorden. Kan afhentes efter aftale alle ugens dage.

Kontakt Karsten på tlf. 25 53 70 10

23 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Havn, 8. januar 2007 kl. 20.56

Ca. 200 m3 muldjord haves i forbindelse med udgravning til parcelhus (parcelhusgrund ligger i eksisterende villakvarter i Vanløse, så jorden er ikke forurenet). Jorden leveres gratis på modtager adresse. Ring på tlf. 20744765/38716514.

24 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hac, 9. februar 2007 kl. 14.05

Ca.300 m3 ren jord haves i forbendelse med udgravning til kælderen, jorden er ikke forurenet, og der er nem adgang til jorgen. Kan afhentes efter aftale alle ugens dage.

tel: 28929600

25 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Jørgensen, 20. juli 2007 kl. 19.01

Ca. 10 m3 muldjord haves i forbindelse med omlægning af have i eksisterende villakvarter, så jorden er ikke forurenet. Jorden kan afhentes kvit og frit i Jyllinge området. Ring på tlf. 29482169/46789464.

26 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Valentin, 21. august 2007 kl. 11.12

Ca. 200 ren jord haves og kan afhentes gratis i Tølløse ved Holbæk. Jorden er tidligere landbrugsjord og er blevet i overskud efter et byggeri. Jordbundundersøgelse forelægger, som dokumenterer at jorden er ren. Ring på 40602766.

27 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Enevoldsen, 16. september 2007 kl. 11.39

Ca 4 m3 jord kan afhentes gratis på Vestamager, København.

Jorden ligger på vejen og kan afhentes uden nærmere aftale.

Jorden er leveret af Københavns Kommune, er tidligere stadion jord. Ring for adresse, 30 20 56 87.

28 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete, 29. september 2007 kl. 18.03

Vi skal lave en jordvold og skal bruge 9 vognlæs a 8 kubikmeter i midtjylland, mellem Herning og Silkeborg.

Skriv til keme@ofir.dk

29 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kapser, 30. september 2007 kl. 16.34

Jeg har ca. 300 m3 overskydende jord fra byggeprojekt – jorden er kke forurenet. Hvis nogen er interreseret kan det afhentes ganske gratis i Hvalsø mellem Roskilde og Holbæk. Det er lige meget om der bliver afhentet 10 m3 eller 300 m3 – det er gratis!

Skriv til schiermer@mail.dk

30 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming – 27. Oktober 2007, 27. oktober 2007 kl. 22.53

Stort ønske : 50–60 m3 uforurenet jord til aflæsning i det nordlige Herlev. (Skal øge niveau i have.)
Så hvis du skal af med jord hører vi meget gerne fra dig.

mvh

flemmingwibrand@get2net.dk

31 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Murat Ünsal, 12. december 2007 kl. 20.36

Jeg er igang med byggeri i Næstved og har meget jord tilovers (ca 10 lastbilfyld). Kan afhentes på grunden. Send en mail til unsal@mail.dk for aftale.

32 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Casper, 18. december 2007 kl. 17.40

Ca 10 lastbiler jord ønskes til sakskøbing på stor natur grund helst gratis tlf 60611072 eller 27944987 mvh line...

33 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Anderson, 9. januar 2008 kl. 13.41

Jeg kunne godt bruge 20–25 m3 jord til haven, helst leveret i kalundborg 30250399

34 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ida Krause, 22. marts 2008 kl. 14.22

Ca. 50 m3 jord søges til have i Vedbæk/Nordsjælland.

Henvendelse 21 23 46 76.

35 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Vejsholt, 22. marts 2008 kl. 16.58

Hej jeg bor på fyn og har næsten al den gratis jord i kan tænke jer til gratis afhentning. i graver og fjerner selv, tag endeligt rigeligt= ;).

tlf. 60803532
Venlig hilsen janni

36 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Bo Jensen, 29. marts 2008 kl. 20.33

Til Niels Valentin, Hvalsø

Har du stadig jord tilbage? Skal bruge ca. 33 m3. Måske der er en rest der ikke er hentet.

Venlig hilsen

Morten fra Roskilde

37 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth M Nielsen, 1. april 2008 kl. 19.55

Hej jeg stå og skal bruge et læs havejord, jeg skal have rette vores have op, og sået græs i det bag efter. nogle gode bud til billigt jord hvis det helst skal læses af med grap.

38 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Vejsholt, 1. april 2008 kl. 22.34

Hej Kennet hvis du er fra Fyn må du få så meget du skal bruge gratis hos mig. Du sørger selv for maskiner(Grap) og en vognmand. Skriv gerne.

t.s.pedersen@hotmail.com

Venlig hilsen Janni

39 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth M Nielsen, 5. april 2008 kl. 21.24

Hej Janni.

Ellers tak, der er lidt for langt fra nord sj. og lidt for meget arbejde i det.

40 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Vejsholt, 5. april 2008 kl. 21.41

Ja, det er et stykke vej i transport=) Held og lykke med projektet.

Venlig hilsen Janni

41 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ema Huse, 6. april 2008 kl. 11.35

Jeg har en del jord du kan hente

42 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ema Huse, 6. april 2008 kl. 11.37

Jeg er ved at bygge hus og der er en del jord, man kan hente efter aftale tlf 40618858

43 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne. K.S, 18. april 2008 kl. 12.28

Jeg bor i brønshøj og skal bruge jord til meget ujævn have på ca 110 m2. er der nogen der kan levere og til hvilken pris? jeg er desværre ikke så mobil. 51368096. burde vel egentlig have lidt fliser, men det kan være der er nogen der har et tilbud/ ide. mange venlige hilsener. :-)

44 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: René Rose, 21. april 2008 kl. 0.37

I Brønshøj skal vi lave højbede og mangler ca 4 m3 muld beregnet til aspargesdyrkning (kalkholdig)
med venlig hilsen René

45 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Torben Hansen, 22. april 2008 kl. 11.02

Hej René Rose

Jeg er ved at grave ud til en terrasse og har derfor netop ca. 4m3 fin muldjord i overskud. Om den er kalkholdig ved jeg dog ikke. Jorden er gratis og jeg hjælper gerne med at skovle den på trailer eller lign. Jeg bor i Værløse og mit tlf. nr. er 44484946. Mvh Torben Hansen

46 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jo, 30. april 2008 kl. 9.05

Hej
Er der nogen i nærheden af Viborg som har erfaring med hvor man kan hente jord til haven. Det behøver ikke være gratis. Evt nogen som har jord til afhentning?

47 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim, 7. maj 2008 kl. 19.46

* Gratis jord til afhentning på Amager

Jeg har ca 10m3 overskydende jord som er gravet op fordi der er lagt fliser i haven. Det kan afhentes gratis.

Det er beliggende inde på grunden i villakvarter på Amager og kan afhentes ifølge aftale med mig. Det er muligt at køre ind med bil og trailer for at hente det, så du ikke skal slæbe og omlæsse det. Skal helst fjernes hurtigst muligt ellers skal jeg have vognmand til det. Jeg har en trailer, så hvis du selv har en og også kan få en ven med krog på bilen til at hjælpe kan I måske godt låne min trailer, og så kan det jo gå hurtigt!

Ring og hør nærmere. 20301977

48 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob Poulsen (Vordingborg Egnen), 14. juni 2008 kl. 13.31

Jord /-Støjvold langs omfartsvej.

Jeg er blevet den heldige ejer af en dejlig stor naturgrund. Der er kun et lille minus. Der går en omfartsvej langs med den. Med en del støj fra trafikken. En løsning ku være en jordvold. Har regnet med at volden skal være 4 meter høj og ca. 100 meter lang. Dvs. ca. 1600 m3 jord. Er der nogle der har forslag til hvor man skaffer tilladelser og jord? Helst gratis eller ihvertfald billigt.

Mvh. Jacob

49 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 14. juni 2008 kl. 13.48

Prøv lige at studere dette link før du går videre med tanken-
www.stiftenblog.dk/showpost.asp?bid=1865&pid=7957

Et levende hegn giver også både læ og virker som støjmur, så det var måske værd at overveje.

50 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 14. juni 2008 kl. 16.50

Den lokale entreprenør vil sikkert kunne hjælpe, med jord til vold.

Ellers kan man også tit finde jord under diverse/gratis på den blå avis.

Hilsen Helle-Sofie

51 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tommy Lyngsmark, 22. juli 2008 kl. 12.09

Hej
Jeg mangler ca 25cbm jord er der nogle der kan hjælpe.

Pris og levering aftales

52 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 22. juli 2008 kl. 16.38

Man kan muligvis være heldig på
www.storskrald.dk
under have / andet. Det er et sted hvor alt er gratis, men man skal selv hente, medmindre man kan lave en aftale.

53 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Vejsholt, 22. juli 2008 kl. 21.39

Hej tommy hvis du er fra fyn har vi hvad du mangler.

54 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tommy Lyngsmark, 23. juli 2008 kl. 9.21

Hej Janni
Jeg bor i Dianalund på sjæland

55 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Vejsholt, 23. juli 2008 kl. 21.24

Hej Tommy.

Nå, ja det er jo lige lidt for langt =:)

56 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Matilde, 27. juli 2008 kl. 20.36

Hej tommy vi bor i køge har en mase jord ring 22984428 hvis det har interesser

57 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone, 29. juli 2008 kl. 22.34

Hej
Jeg mangler noget muldjord til græsplænen. Jeg bor tæt på genbrugsstationen i odense S, så hvis der er nogen der har en trailer fuld som evt. kan læsses af 200 m fra genbrugsstationen i stedet for contanieren så vil jeg blive meget glad for at høre fra jer.

Mvh
Lone 26253101

58 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise, 1. august 2008 kl. 14.00

Hej Janni

Vi skal til at bygge, og mangler en masse m3 jord til haven, da grunden skråner en del. Hvor på Fyn bor du, og har du meget jord?

59 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 2. august 2008 kl. 22.11

Gratis jord kan afhentes i Silkeborg. Ca. 400m3 uforurenet jord fra parselhusgrund. Ring
21284633

60 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Vejsholt, 4. august 2008 kl. 11.25

Hej Louise.

Jeg har temlig meget jord, du må afhente gratis. Det er forholdsvis nemt at komme til, selv med store køretøjer. Er du interesseret skal være velkommen til at ringe på 30536627.

Venlig hilsen Janni

61 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margrethe, 7. august 2008 kl. 8.26

Jeg har ca 24 m3 jord til gratis afhentning. Du behøver ikke tage det hele – bare noget af det forsvinder :-)
Jeg bor i Skovlunde på Sjælland – tlf. 27286948

Venlig hilsen
Margrethe

62 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sven Erik, 6. september 2008 kl. 10.47

Jeg skal bruge 2 m3 muldjord til nybeplantning som jeg selv kan afhente, er der nogle omkring odsherred der ligger inde med det.

Venlig hilsen

Sven Erik

63 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Mikkelsen, 13. september 2008 kl. 22.32

3–4 m3 muldjord kan afhentes i Stilling ved Skanderborg Tlf. 86572520

64 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper, 7. oktober 2008 kl. 13.11

Ca. 300 kbm god muldjord kan afhentes gratis i Horsens-området. Ring 61222103.

65 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Klaus, 28. oktober 2008 kl. 21.09

Jord kan afhentes i Nakskov ring 21241422

66 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Casper, 28. oktober 2008 kl. 21.33

Jord og muld søges til sakskøbing kom med lidt eller meget... en trailer fuld eller en lastbil kom og tøm af så giv et kald på tlf 50598174 vi søger også fliser murbrokker eller sten kom og læs af gratis vi kan bruge alt også brugte matrialer mvh casper

67 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michell, 17. november 2008 kl. 19.26

Jeg har en del jord (muldjord med rødder)som er skrævet af min forhave, som kan afhentes Herlev eller leveres. Der er ca. 2 lastbil-læs. – ca. 20 m3.

68 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michell, 19. november 2008 kl. 19.38

Jeg har en del jord (muldjord med rødder)som er skrævet af min forhave, som kan afhentes Herlev eller leveres. Der er ca. 2 lastbil-læs. – ca. 20 m3.

69 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Signe, 4. marts 2009 kl. 14.23

Hej

Vi skal bruge noget muldjord – uforurenet naturligvis – til at hæve niveauet i vores have – det skal helst leveres hvis muligt – nogen der har noget, de gerne vil af med, eller kender nogen? Vi skal bruge ca.6 "lastbilsfulde" (aner ikke hvor mange m3 det svarer til?)
Mvh Signe

70 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sara, 26. marts 2009 kl. 11.54

Jord søges til have ved brovst i jammerbugkommune.

71 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rene, 30. marts 2009 kl. 11.54

Hej
Jeg har ca 50 M3 god jord (dyrket landbrugsjord til fornyligt) som kan afhentes gratis i Støvring lige syd for Aalborg.

72 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Nielsen, 5. april 2009 kl. 20.54

Hej Rene
Hvis du stadig har jord til afhentning, er jeg interesseret i at hente ca. 3 M3.

M.v.h.

Line

73 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Søndergaard, 6. april 2009 kl. 19.53

Hej,

Jeg søger 6–8 m3 jord til have i Aabybro.

Jeg afhenter det selv.

Hvem kan hjælpe?

74 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rene, 7. april 2009 kl. 11.35

Hej
Jeg glemte mit telefonnummer 51 24 39 45

75 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rene, 7. april 2009 kl. 11.35

Hej
Jeg glemte mit telefonnummer 51 24 39 45

76 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Olesen, 9. april 2009 kl. 0.41

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig et par trailer fulde muldjord til et haveprojekt, det skal selvfølgelig være uforurenet :) jeg kan kontaktes på:

tagdogden@hotmail.com

Jeg henter selv i nordsjællands området

Jens

77 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte B Nielsen, 9. april 2009 kl. 11.14

Hej jeg står og skal igang med, at lave græsplæne og i den forbindelse kunne jeg rigtig tænke mig noget jord.

Helst leveret på min adresse i vodskov.

Håber der er nogen der ligger inde med noget de super gerne vil af med.

Kan kontaktes på mobil 41972077
Hilsen
Dorte

78 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla, 10. april 2009 kl. 12.23

Mangler jord til græsplænen! Hvem har noget de vil af med?

Bor i Herlev, nord for Kbh. Vil gerne hente selv ell. hvis muligt leveret. Ring 30221926! Mvh. Camilla

79 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Løcke, 15. april 2009 kl. 19.12

Hej...

Jeg skal bruge et par kubikmeter god muldjord til højbede.

Kan vi afhente noget i nærheden af 4140 Borup.

Marianne (57522093)

80 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Jensen, 15. april 2009 kl. 22.59

Vi har jord i Gentofte til afhentning ca 10m3

81 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eja, 6. maj 2009 kl. 14.13

Hej i Gentofte. jeg vil gerne hente en trailerfuld, hvis det vel og mærke ikke er forurenet jord – jeg skal plante i det. hvordan får vi kontakt? Hilsen Eja
ejaeja@hotmail.com

82 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tommy, 9. maj 2009 kl. 10.43

Hej,
Jeg mangler ca. 5 m2 jord til nogle højbede i haven. Jeg bor i holte.

83 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie, 12. maj 2009 kl. 18.56

Hej

Jeg mangler 15 m3 jord, ufourenet naturligvis. 2930 Klampenborg... hvordan får jeg fat i det? Er der nogen der har noget?

Mvh

84 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Torben Andersen, 2. juni 2009 kl. 11.14

Hej
Jeg mangler muldjord til have i Hals
Mvh
Torben

85 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bloch, 11. august 2009 kl. 19.16

Vi har 15 m2 jord liggende til fri afhentning...er overskydende jord efter udgravning til ny tilbygning...bor otterup nordfyn

86 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jannick, 12. august 2009 kl. 16.50

Hej jeg mangler omkringe 40 m3 jord til en have.

det gør ikke noget at der er lidt sten og rødder i.

bor i aabenraa

mit nr er 22886574

87 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony, 13. august 2009 kl. 14.18

Vi skal af med 75 m3 jord da vi skal have lavet indkørelse i vores forhave,så det er muldjord nogen som er intereseret?Det er 4622 havdrup.

88 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Lynge, 13. august 2009 kl. 19.09

Vi skal have anlagt græs i for- og baghaven men mangler jord dertil. Jeg har hørt at Topdressing er det bedste til dette. Passer det? For jeg har også hørt at ren muldjord er bedst...?. Nu da jeg er her inde, kender I så nogle steder jeg kan afhente dette for ingen eller lidt kroner? Vi bor i stor københavn.

89 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas Wulff, 21. august 2009 kl. 10.53

Hej,
jeg mangler 5–10 kbm jord. Er der nogen der har noget i nærheden af Tibirke, 3220 Tisvildeleje?

tlf nr. 21 64 22 46

90 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nanna, 24. august 2009 kl. 20.46

Hej, jeg står og mangler 2–3 m2 jord til min græsplæne. ER der nogen som har noget i nærheden af Brønshøj?

Ring evt. 60880634

91 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Jensen, 3. september 2009 kl. 13.24

Hej Tommy.

Hvor i Havdrup er det. evt. kontakt?

m.v.h.

K. Jensen

92 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine, 8. september 2009 kl. 14.29

Hej

Jeg står ligesom mange andre og mangler jord. Jeg skal ca. bruge 3 m3 til 3 stk højbede. Jorden skal selvfølgelig være fri for forurening.

Vi bor i Viborg

93 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Jensen, 8. september 2009 kl. 16.54

Hej Tommy.

Hvor i Havdrup er det. evt. kontakt?

m.v.h.

K. Jensen

94 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Madsen, 12. september 2009 kl. 15.57

Hej hvis der er nogle der ligger inde med 10m3 jord er de velkommen til at smide det af på vores adresse, da vi har et stort hul fra en gammel pool der skal fyldes ud, vi kommer iøvrigt fra Dragør.

I meget velkomne til at skrive på cimber@ofir.dk

95 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony, 13. september 2009 kl. 21.35

Vi er kommet af med jorden
mvh tony

96 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helge, 16. september 2009 kl. 21.05

Fandt lige firma fra kbh området der tog ca 1200 for første ton
og 100 kr pr efterfølgende ton

så mere bør det ikke koste i vore dage

97 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Lynge, 17. september 2009 kl. 6.07

Super. Kan du komme med firma navnat så jeg kan komme i kontagt med dem? :-)

98 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Lynge, 17. september 2009 kl. 6.07

Super. Kan du komme med firma navnat så jeg kan komme i kontagt med dem? :-)

99 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Lynge, 17. september 2009 kl. 6.07

Super. Kan du komme med firma navnat så jeg kan komme i kontagt med dem? :-)

100 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helge, 17. september 2009 kl. 15.53

www.flisegartneren.dk/sten_og_grus.html

de havde også mulighed for at varmebehandle jorden så den er helt fri for ukrudtsfrø, mod minimal merbetaling

skulle de læsse af med grab i stedet for tip kostede det ekstra

101 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helge, 17. september 2009 kl. 15.53

www.flisegartneren.dk/sten_og_grus.html

de havde også mulighed for at varmebehandle jorden så den er helt fri for ukrudtsfrø, mod minimal merbetaling

skulle de læsse af med grab i stedet for tip kostede det ekstra

102 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helene Kørner, 25. oktober 2009 kl. 20.05

Hej
Vi skal have hævet niveauet i vores have. Så hvis du har u-forurenet overfladejord / muldjord du gerne vil af med, så giv lyd. Vi bor i Midt Jylland tæt på Videbæk.

Haven er meget stor, så der er brug for ca. 5 lastvogne fulde.

Mvh Helene

103 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristine Skovshoved, 11. marts 2010 kl. 20.07

Hjælp... Jeg skal bruge ca 10m3 jord til min have, er der nogle som vil af med noget. Kan skal hente :)
Mvh Kristine

104 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Føns Hogg, 14. marts 2010 kl. 15.03

Hej

Jeg bor i Agedrup øst for Odense, og jeg har 10m3 jord jeg gerne vil af med. Jorden her er ikke forurenet.

Så hvis der er nogen der er interesseret, er i velkomne til at komme og hente en bunke.

Mvh Camilla

105 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristine Skovshoved, 14. marts 2010 kl. 16.05

Jeg kunne godt være intersseret, hvad skal du have for det?

106 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Hansen, 14. marts 2010 kl. 23.42

hej jeg har ca 21 tons gratis , god jord fra grasplæne og treasse nemt at komme til , bor i husum 2700 evt 26220260

107 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Hansen, 14. marts 2010 kl. 23.44

hvad var det for et firma ,

108 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Hansen, 14. marts 2010 kl. 23.48

hej jeg har 21 ton god rent jord gratis afhentning , husum 2700 ,

109 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Føns Hogg, 15. marts 2010 kl. 5.15

Hej Kristine

Ingen ting skal jeg have for det. Det er jord fra vores gamle græsplæne fra marts sidste år. Vores nabo har allerede brugt lidt til under en hæk, så det skulle være ok kvalitet.
Du siger bare til, så må vi finde ud af noget.

Mvh
Camilla

110 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Føns Hogg, 15. marts 2010 kl. 5.15

Hej Kristine

Ingen ting skal jeg have for det. Det er jord fra vores gamle græsplæne fra marts sidste år. Vores nabo har allerede brugt lidt til under en hæk, så det skulle være ok kvalitet.
Du siger bare til, så må vi finde ud af noget.

Mvh
Camilla

111 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristine Skovshoved, 15. marts 2010 kl. 8.26

Hej Camilla.
Tror jeg springer fra, da det bliver for dyr en afhentning i forhold til køb af helt nyt jord. Men tak for muligheden.
Mvh Kristine

112 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristine Skovshoved, 15. marts 2010 kl. 8.28

Hej Pia.
Kunne bestemt være intersseret i noget af dit jord. Er der nogle vognmænd i Husum jeg kan benytte til afhentning og levering?
Mvh Kristine

113 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Hansen, 15. marts 2010 kl. 9.05

hej kristine , er siikker på der er en vogn mand i nærheden er ik så god til computer , men er sikker du kan finde en billigt på nettet . og du skal være velkommen , kan afhentes fra torsdag kan evt ringe 26220260 vh pia

114 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Trelle, 27. marts 2010 kl. 15.55

Hej Camilla!

Har I stadig noget jord tilbage? Vi står og mangler omkring 7 m3 jord til haveudjævning. Vi bor i Munkebo, så der er ikke så langt.

Vh
Gitte

115 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Føns Hogg, 27. marts 2010 kl. 16.23

Hej Gitte
Nej, vi er ikke kommet af med det endnu. Så I skal være så hjertelige velkommen. Du kan ringe til mig på 26355919, så kan vi aftale nærmere.

Mvh Camilla

116 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne I Glostrup, 6. april 2010 kl. 16.36

Hej Allesammen.

Vi har 2-3 trailer-læs jord som kan afhentes gratis. Det er god almindelig havejord med lidt grus og lidt ler i. Det stammer fra udgravning til havedam sidste efterår. Der er ikke noget flerårigt ukrudt i det.

Vi bor i 2600 Glostrup

117 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Jasper, 12. april 2010 kl. 23.40

Hej hej - jeg har også noget jord der kan afhentes gratis. Det er havejord. Det kan hentes i Jyllinge, når det passer dig. Ring på tlf: 22523906. Der er ca 80 m3 og du kan hente hvad du lyster.

118 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Majbritt Skov, 24. april 2010 kl. 14.20

Vi har 100-150m3 nyopgravet muldjord som frit kan afhentes. Jorden er analyseret og er klasse 0 = rent. Vi kan desværre ikke være behjælpelig med læsning. Vi bor i Gørlev

119 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ditte Pedersen, 22. maj 2010 kl. 13.45

Hej,

Vi bor i Blommenslyst i/ved Odense og mangler ca. 2,5 - 3 m3 (muld)jord til et højbed. Så hvis der er nogen der skulle ligge inde med noget overskydende, er i velkomne til at sende mig en mail :-)

dp-privat@ofir.dk

Mvh. Ditte

120 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Bruun, 25. maj 2010 kl. 16.46

Hejsa! Jeg står og skal bruge en del jord til opfyldning af hul i haven! Vi er ude i ca 3 m3! Det skal gerne være billigt, helst gratis og vil gerne have det leveret på min adresse! så hvis du skulle ligge inde med noget du gerne vil af med, og kan levere det, så giv endelig et kald på 28 57 73 93, vil selvfølgelig gerne betale lidt for udkørsel! Jeg bor i 3140 Ålsgårde i nordsjælland!

121 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi Yoma Rasmussen, 20. maj 2011 kl. 14.25

Vi har 5-600 tons ren jord (er testet) i haven efter byggeri. Vi kan godt undvære 10 lastbilfulde! V.h. Heidi

122 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Ruby, 21. maj 2011 kl. 21.10

Hej Heidi, hvor er vi i landet. jeg står og mangler ca 10 læs ren jord i Holbæk. Hilsen Lars

123 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi Yoma Rasmussen, 30. maj 2011 kl. 9.38

Vi bor 2630 Taastrup. Ring evt. på 43 52 83 19 for flere detaljer eller mail til yoma@yoma.dk :-) Peter og Heidi

124 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanet Hansen, 9. august 2011 kl. 16.42

Hej...
Vi har ca. 80 m3 jord som gratis kan hentes i Odense C. Det er fra udgravning til nybyg.
Man kan komme og hente det man skal bruge eller hente det hele på en gang.

Hilsen Jeanet

125 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanet Hansen, 9. august 2011 kl. 16.44

Ups ups glemte lige at skrive telefon nummer 20731412
Gratis jord i Odense C

126 af 127 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Mathiesen, 10. august 2011 kl. 12.54

Da det tilsyneladende ikke er alment kendt, er jeg nødt til at gøre opmærksom på at det siden 2007 ikke længere er tilladt at flytte jordmængder større end 1 (én) m3 uden godkendt anmeldelse og forureningsanalyser.

www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=113936

Se evt. jordflytningsbekendtgørelsen på ovenstående link.

På de fleste kommuners hjemmeside kan man se kort over de kendte forurenede områder, og om der er analysepligt i ens eget område.

Det er dyrt at komme af med jord, så jeg forstår godt at man prøver at komme af med det uden om systemet. Men anmeldelsen og godkendelsen koster ikke noget og kan også indgives af private, så mht den del er i hvert fald ingen undskyldning for at omgåes reglerne.

Noget andet er, at man som modtager af jord aldrig skal stole på oplysninger om jordens renhed uden analyser. Ofte er forurening ikke synlig eller lugtbar, så man har ingen chance for at vide sig sikker uden en analyse. Det er ærgeligt at køre jord ind i sin have, for så senere at finde ud af at man har skaffet sig selv en forureningssag på halsen.

127 af 127 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Hans Martin Risgaard Højmark, 17. august 2015 kl. 13.20

Slettet af administrator 17. august 2015 kl. 22.33.

Nyt svar til emnet »Hvor kan jeg købe / hente jord?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvor kan jeg købe / hente jord?

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider