Forum

Tørrede æbleringe

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 20. januar 2024 kl. 14.52

Er der nogen, der ved, om en dehydrator er egnet til at lave semi-dried æbleringe? Det er de lidt bløde, seje æbleringe, jeg vil lave - ikke æblechips.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. januar 2024 kl. 10.39

Hej Bente.

Du burde kunne bruge en dehydrator til netop dette formål. Jeg har for 2 år siden fået en som også skulle kunne det, men har ikke afprøvet æbler på den. Du skal nok regne med at der er kvalitet forskel på de enkelte maskiner at jo mere du giver jo bedre. Jeg tror ikke at dem du kan få i supermarkedet er ret meget værd til dit formål .

Alternativt er at bruge din ovn, især hvis du har mange æbler..

Held og lykke med projektet.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Kjær, 8. februar 2024 kl. 9.19

Hej Bente
I sensommeren tørrer jeg rigtig mange æbleringe af Filippa. Jeg gir dem 45 grader i et par timer og derefter 60 grader i tre timer. Breder dem ud på viskestykker i et par dage for at tjekke, om de er helt tørre. Så pakker jeg dem og har dem på køl i mange måneder.
Dehydratoren købte jeg for flere år siden i Coop.

Venlig hilsen Charlotte

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 8. februar 2024 kl. 14.31

Hej Charlotte.

Den du har købt i Coop er nok en steba dehydrator, der forhandles i Coop og denne er prismæssigt i den høje ende. Dem som jeg ikke har tillid til er dem, der forhandles i Netto og til billige penge....

Men som sagt har jeg ikke prøvet den at jeg kan tillade mig at være kritisk over for den . Men ofte er der en sammenhæng i mellem pris og kvalitet lidt ligesom med haveværktøj...

Nyt svar til emnet »Tørrede æbleringe«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Tørrede æbleringe

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider