Forum

»Kinesisk hvidløg«- sort og anskaffels

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 24. januar 2008 kl. 5.28

Jeg kender desværre ikke sortsnavn, da jeg bare købte en bakke i "Aldi"- og jeg kunne vældig godt lide dem.

De er mere som rigtige løg- altså ikke delt tydeligt i fed- og milde i smagen. Og meget nemmere at hakke. ;-)

Er det en særlig sort- og kan man evt købe frø eller stikløg?

Mvh
Tine

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette, 27. maj 2008 kl. 19.55

Jeg tror det er det der hedder et-fedshvidløg. og det er ikke en bestent sort med en bestemt måde at dyrke hvidløg på hvorpå man frem dyrker 1 fed ud af almindelige hvidløg.

Hvis man sætter alm. fed hvidløg m. lille planteafstand og om foråret så er der større chance for 1 fed hvisløg da det er hvidløges måde at sige på at der ikke er mere energi til at danne de resterende fed den normalt producere hvis fedet bliver plantet m. god afstand og om efteråret

hilsen Annette

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge Voigt, 1. juli 2011 kl. 12.04

uden at kende mere til det ved jeg at det handler om kinesiske hvidløg... og ikke alm hvidløg.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 2. juli 2011 kl. 18.51

Annette har ret, for hvis man lader et hvidløg gå i blomst og sætte deres frø, som er mini-løg, og derpå sår dem, så vil man det første år høste enkelt-feds løg. Det kan som Annette skriver, også nogle gange opnås ved, at man først sætter et hvidløgsfed hen på foråret i modsætning af almindelig sætning, som er i oktober.
For at få så store enkeltfeds-hvidløg, at de kan sælges, bruges nok en type, måske kinesisk, måske de såkaldte "Elefanthvidløg", som sætter store enkeltfedsløg, men ikke smager særlig stærkt.

Nyt svar til emnet »»Kinesisk hvidløg«- sort og anskaffels«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > »Kinesisk hvidløg«- sort og anskaffels

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider