Forum

Rødbeden – med de mange muligheder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Minna Rødsgaard, 20. februar 2009 kl. 17.36

Sidste år bagte jeg de herligste rødbederboller. Jeg husker ikke, hvor jeg fandt opskriften. Og jeg savner den. Dejlige røde boller, der ikke blev tørre! Kan nogen hjælpe mig?

Hvorfor står der intet om denne gode, gamle grøntsag på siden under rødfrugter? Rødbeden foretjener bedre og har mange muligheder for anvendelse. Er til at opbevare i sand, kan syltes og anvende i retter med rodfrugter.

Men da rødbeder er mange ting, efterlyser jeg en god artikel om såvel sorter som anvendelse.

Venlig hilsen Minna

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 21. februar 2009 kl. 20.40

Mmmm rødbeder. Jeg vil godt anbefale rødbeder, enten kogt eller bagt med Kirks gede friskost. Uhm. Hvis man ikke er til ged kan god feta bruges. SÅ lækkert.

Eller grøntsagssuppe med chili, rødbeder og andet godt fra september haven.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 22. februar 2009 kl. 12.10

Rødbedder er ofte oversete, hvilket jo som sådan må anses for mærkeligt da det er en sund og således også lækker spise. Prøv for eksempel også rødbeddetzatjikki. Ja, det er noget der gør godt der hvor maden skal være, nemmerlig lige på tungen. Uhmm!

Mvh Eivin (^_^)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janne, 31. marts 2009 kl. 10.37

Er der nogle der kan hjælpe med en rødbedesort som kan spises frisk?

Jeg såede nogle sidste år købt i den lokale brugs, men jeg synes de var for beske til at spise rå, så hvis der er nogle der kender en sort man kan spise rå såvel som tilberedt så hører jeg gerne om det.

Mvh Janne

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 31. marts 2009 kl. 13.47

Nyt svar til emnet »Rødbeden – med de mange muligheder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Rødbeden – med de mange muligheder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider