Forum

Starte forfra med chili?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 26. februar 2009 kl. 19.22

Jeg såede 7 potter med chili og peber i lørdags. I dag har ingen af dem spiret, de står ovenpå mit fyr, og jorden var knas tør. Æv jeg har ikke sørget for at få dem dækket ordenligt til. Ville i starte forfra eller vente at se? Jeg er ikke som sådan utålmodig, men frygter at udtørringen har ødelagt planterne.

Jeg vandede jorden og satte dem tilbage ovenpå fyret så snart jeg opdagede det, med bedre dækning. 2 potter basilikum har spiret, en potte artiskokker mangler også at spire.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente, 26. februar 2009 kl. 19.33

Afhænger af hvilken slags chili det er, hvis den er 2 måneder om at spire, så er det jo lidt surt at vente to måneder på ingenting, så lad dem stå og lav en ny portion ekstra, man kan jo aldrig få for mange

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 26. februar 2009 kl. 20.33

Det er det, hvad nu hvis man får for mange? Jeg har nemlig allerede sået ret mange frø. Nå men jeg må lave en stand ved vejen med chili salg i så fald, for det er vel ikke for sent at så en ny omgang?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 28. februar 2009 kl. 2.59

Johanne, hva mener du nu?

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Starte forfra med chili?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Starte forfra med chili?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider