Forum

Grøntsager og bær til krukker – hvor købes de?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene K., 1. marts 2009 kl. 16.36

Hej
Jeg har set på en engelsk side, at man kan få frø til bl.a. ærter og tomater, der vokser nærmest som en lille busk og derfor er velegnet til krukker. Derudover sælger de en række mini-grøntsager, som er fine, når man kun har en terasse til rådighed. Men kan de købes herhjemme et sted eller på en dansk hjemmeside?

Håber der er nogen, der kan hjælpe:-)
MVh. Lene

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Randi Lauridsen, 1. marts 2009 kl. 17.58

Hej Lene.

Jeg kender ikke til steder, men kan du ikke købe fra den engelske side?

Selv har jeg i år købt en del frø fra "Thomson & Morgan".

Lige nu er det også noget at spare, fordi det engelske pund har en lav kurs i forhold til normalen.

Hilsen Randi

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene K., 1. marts 2009 kl. 18.01

Hej
Jo, det kunne jeg jo. Ved du hvad de så koster i porto? De har desværre udsolgt af den der "ærte-busk", som jeg synes var så smart. Men jeg kan jo lige holde øje:-)

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 1. marts 2009 kl. 19.54

Jeg har for nyligt oplyst her, at de kommunale genbrugstationer bugner af gartnernes overskud af potter og pander eller hvad de skal betegnes som, udvalget er stort. Og jeg kender ikke til at de er kede af at slippe dem. Måske den nærmest gartner eller blomsterbutik gerne vil at du henter dem dér, Lene. håp

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Randi Lauridsen, 1. marts 2009 kl. 21.04

Hej Lene
Porto veksler meget, men jeg har flere gange oplevet at portoen fra England er billigere end det er fra Danmark
En hurtig måde at tjekke det på er at ligge noget i indkøbskurven, og så påbegynde bestillingen – bare stop inden du skal angive betalingsmiddel eller på anden måde bekræfte bestillingen- undervejs vil du typisk få oplyst leveringsomkostningerne.

Vær opmærksom på at det ikke er alle der sender udenfor deres eget land, men de fleste gør.

Hilsen
Randi

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene K., 2. marts 2009 kl. 8.22

Super, tak for det. Jeg prøver:-)

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle, 2. marts 2009 kl. 12.32

Kan vi få et link til denne engelske side?

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene, 2. marts 2009 kl. 12.40

Prøv at google thomson and morgan, så skulle den komme frem:-)

Nyt svar til emnet »Grøntsager og bær til krukker – hvor købes de?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Grøntsager og bær til krukker – hvor købes de?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider