Forum

Kan man selv så melon, fersken, citron, osv.?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene K., 11. marts 2009 kl. 8.45

Hej
Vi har herhjemme altid syntes det var sjovt at plante tingene helt fra bunden. Vi har bl.a. prøvet med tomatfrø, der er taget fra en købt tomat og det er gået helt fint:-) Men nu vil vi gerne prøve nogle andre ting. Vi har lige købt en honningmelon, som jo er fyldt med frø. Kan disse plantes og give noget frugt? Og hvad kan man ellers så fra frugter/grøntager, man har købt hos grønthandleren? Har overvejet fersken, nektarin, citron, appelsin, avocado, æble, osv? Er der nogle, der har nogle erfaringer, som de vil give videre?

Mv. Lene

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kasper Klausen, 11. marts 2009 kl. 14.53

Alle planterne som du nævner kan du sagtens så hjemme jeg vil tro fersken, citron, appelsin skal have en del varme for at give frugt, men melon og æbler er ingen problem :)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene K., 12. marts 2009 kl. 8.42

Hej. Tak for svar. Men kan de plantes af frø, man tager fra en frugt? Jeg har en lille citron-plante, som er sat med et frø fra en citron, som vi har købt i et supermarked. Men er chancerne for at det bliver en god plante store?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kasper Klausen, 12. marts 2009 kl. 14.50

Altså jeg er ikke botaniker, men jeg har selv haft succes med tomaterfrø jeg har haft med hjem fra italien (taget fra en tomat fra grønthandleren) og div. meloner købt i danmark, så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle blive gode planter ud af så mange andre frø.

Nyt svar til emnet »Kan man selv så melon, fersken, citron, osv.?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kan man selv så melon, fersken, citron, osv.?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider