Forum

Lave jordbær selv?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria, 28. marts 2009 kl. 10.27

Jed ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men kan man tage frø fra købte jordbår, tørre dem, og så selv så dem i stedet for at købe frø eller planter?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 28. marts 2009 kl. 20.23

Der kan man vel, men det er da bøvlet.

Det er 100x nemmere at tage aflæggere og så er man sikker på at den nye plante er identisk med den gamle.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 29. marts 2009 kl. 10.59

Ja, tag aflæggere istedet for – moderplanten sender en hel masse aflæggere afsted... og det går hurtigt ;-)

Jeg købte én pakke med små planter i 2007 – Honeyeye. Og nu har jeg 10 gange så mange planter som de 8 jeg købte på blot 2 år...

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grenbabber Johnson, 29. marts 2009 kl. 20.35

ALtså... I er da uduelige at høre på. Alle ved da at den eneste måde at lave jordbær på er at fange dem fra havet. Det er såre simpelt. Du tager en lang gren, og stikker den dybt ned i vandet. Efter et par timer vil du måske have bid fra en jordbærhøne. Derefter tager du jordbærhønen med hjem og lader den lægge jordbæræg. Hvis du samler æggene inden de bliver til jordbærkyllinger kan du tilberede dem som mad. Ja – fuldstændig som æg.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gren Bobber Jensen, 29. marts 2009 kl. 20.57

Jeg plejer at skide i min seng. Så drikker jeg det fra en spand. Det er det jeg kalder jordbær...

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Larsen, 29. marts 2009 kl. 21.52

Der er mange måder at vise hvor dum man er...Det er så en af måderne lige herover...

Aflæggere fra jordbærplanterne er den nemmeste måde at få jordbær på...Du kender sikkert en der har jordbær i haven...Hør om du må få nogle aflæggere.De kommer fra Juni.De skal ha et godt rodnet før de tages...

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Simon Hove, 6. april 2009 kl. 20.58

Min mor og far har jordbær i haven så jeg tog nogle derfra og plantede dem det var i oktober 2007, de kom allerede med masser af jordbær og aflæggere (stiklinger) så pludselig var de vokset ud i vores læbelt på bare en sommer... Der er en masse aflæggere...

Nyt svar til emnet »Lave jordbær selv?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Lave jordbær selv?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider