Forum

Kommentarer til »Hvad gør jeg, når naboen er ved at kvæle hækken med jordpåfyldning?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad gør jeg, når naboen er ved at kvæle hækken med jordpåfyldning? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels V., 27. marts 2013 kl. 22.01

Ret mig hvis jeg tager fejl, men netop liguster er jo ufattelig let at tage stiklinger af - vil den ikke bare slå rod der hvor den bliver dækket med jord?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sten Porse, 28. marts 2013 kl. 20.15

Det er sandsynligt, at Niels Vedel har ret: liguster har meget let ved at slå rod, og de dækkede grene vil højst sandsynligt kunne danne et nyt rodnet.
Men da der jo også er tale om, at planterne er gået ud eller på vej til det, må der være andre problemer. Der må være noget ved den jord, som ikke er sundt for planterne.
Derfor vil jeg støtte Karnas råd med den tilføjelse, at hvis hækken står i skel, kan det måske være et godt kompromis at acceptere tingenes tilstand, fjerne den bestående hæk og plante en ny i fællesskab.

Nyt svar til emnet »Hvad gør jeg, når naboen er ved at kvæle hækken med jordpåfyldning?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad gør jeg, når naboen er ved at kvæle hækken med jordpåfyldning?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider