Forum

Kommentarer til »Hvordan dyrker jeg pepinomelon?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan dyrker jeg pepinomelon? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Hansen, 16. august 2002 kl. 21.32

Jeg har haft pepino med stor succes. De elsker varme og må ikke komme under 8 grader. Planten er flerårig men dør hvis temperaturen nærmer sig frysepunktet så den skal overvintre inde. Frugterne kan blive som et lobo æble og er modne når de får striber og er gule. Det er bedst at plante dem ud i jorden da rodnettet udvikler sig bedst. Er der spg. så skriv

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Hansen, 16. august 2002 kl. 21.33

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jimmi, 14. maj 2003 kl. 20.54

Er pepino en frugt der sidder på et træ eller sidder den på en plante så den nærmere ligger på jorden?

Vh Jimmi

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte, 9. juni 2003 kl. 19.20

Jeg har købt en pepinomelon på planteskolen – men hvilken slags jord skal jeg plante den om i? Den er nu ca. 30 cm med 2 små frugter.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 10. juni 2003 kl. 17.59

Du kan måske bruge dette svar: www.havenyt.dk/spoergsmaal/drivhuset/285.html

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Hansen, 10. juni 2003 kl. 19.24

Hej Charlotte
Jeg plantede den bare i gødet spagnum. Det var en succes. Jeg fik ca. 6 kg. frugter sidste år. Det er nødvendigt at den står i drivhus. Min nabo havde osse en og den gav bare 4 frugter på størrelse med blommer og blev ikke rigtigt modne

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Hansen, 10. juni 2003 kl. 19.27

Hej Jimmi
Det er en frugt der sidder på en busk og de bør ikke røre jorden. Hvis den gør det vil den rådne, så læg den evt på et stykke flamingo eller bind den op. Det kan i øvrigt blive nødvendigt hvis de bliver større og sidder i klaser

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Eskildsen, 17. maj 2005 kl. 19.36

Jeg havde en Pepino for 2 år siden. Der kom hundere-vis af blomster, men ikke en eneste frugt. Nu prøver jeg igen. Skal man bestøve med en pensel?

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene Fra Hillerød, 27. august 2005 kl. 17.33

Jeg har også haft en stående hele sommeren i drivhuset med masser af blomster, men ikke en eneste frugt. Øv. Der har ellers været bier derinde og jeg har også rystet dden lidt engang i mellem.

Nyt svar til emnet »Hvordan dyrker jeg pepinomelon?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan dyrker jeg pepinomelon?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider