Forum

Kommentarer til »Estragon og duer«

På denne side finder du kommentarer til teksten Estragon og duer. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mai-Brit, 2. august 2004 kl. 23.24

Og den går meget flot sammen med dijonsennep til lyst kød, både fjerkræ og flæskekød

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sisse Høyer, 8. august 2004 kl. 11.02

Hej. jeg er den lykkelige ejer af en fransk esdragon. hvordan høster jeg? Skal man klippe den i toppen eller forneden?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikael Hansen, 9. august 2004 kl. 12.19

Placeret det rigtige sted kan selv fransk estragon blive for vild i væksten. Ca. en meter høj. Hvert år – for ottende år i træk – fjerner jeg udløbere for at beskytte de nærmest placerede planter. Hemmeligheden er en placering ved en solbeskinnet vestmur – helt inde under tagudhænget, hvilket giver en temmelig tør jord. Bedet er et højbed med meget spagnum og sand iblandet. Og det er ikke den "usmagelige" russiske estragon!

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liv Følling, 16. november 2006 kl. 10.55

Jeg har plantet to estragon ved et hell nettopp slik innsenderen skriver ved veggen! Og vil bare fotelle at det går fint med overvintring også her i Norge ved Oslofjorden, ikke spesielt mildt, tp går ofte ned i – 20/25 grader en liten periode om vinteren men er selvsagt høyere ved veggen.

Oppbevaring
Den går ikke å tørke, mister smaken. Vil det være bra å fryse? Kanskje i iskuber?

Kan man ta inn en bit og få den til å klare seg?

Mht alle gode oppskrifter på mat med estragon med sin lille anissmak, har dere erfaring med å bruke spansk kjørvel som også har en god anissmak? Den danske kjørvelen er vel ikke så egnet til det. Men den spanske har jeg tørket og er fin til urtete om vinteren. Men har ikke erfaring i mat.

Koriander: Det er mote i urter ja, men nesten alltid bladkoriander. Det er synd at man ikke fremhever å dyrke frøene. De modnes fint hos meg som regel, og faller ikke av selv om de kan være noe sene slik at de lett tas inn med stilkene og helles på glass. Nydelig friskkvernet, har litt sitronsmak og fin lett "brun" aroma, rikelig f.eks. istedenfor muskat litt rikeligere, på friske tomater osv

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 19. november 2006 kl. 20.17

Fransk estragon trives fint i potter og tåler frost så længe de opbevares tørt om vinteren (drivhus).

Nyt svar til emnet »Estragon og duer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Estragon og duer«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider