Forum

Kommentarer til »Hvad er årsagen til meget lille udbytte af vin i år?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad er årsagen til meget lille udbytte af vin i år? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lasse Bent Hansen, 19. marts 2016 kl. 9.13

Jeg faldt lige over dit spørgsmål som jeg først for nylig har fået et svar på: Jeg tror du klipper vinen for tæt. Druerne sættes på side grene til sidegrene fra sidste år (stabs). Årets grønne sidegrene fra hovedstammerne skal således klippes to eller tre blade fra stammen for at give druer næste år. Det er de klar over i Frankrig.
Venlig hilsen Lasse

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 8. august 2016 kl. 18.16

Nej, det beskrevne problem er overgødning.

Druerne kommer på årets nye ranker, og det er uanset om du beskærer med kort eller lang spore.

Rankerne skal ikke kortes af, før der er tilstrækkelige med blade til at forsyne klaserne med næring via fotosyntesen. Hvis der bliver for stor trængsel, skal du fjerne hele ranker helt inde ved stammen.
Der skal være mange blade for hver klase, men samtidig lys og luft i planten.

Nyt svar til emnet »Hvad er årsagen til meget lille udbytte af vin i år?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad er årsagen til meget lille udbytte af vin i år?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider