Forum

Kommentarer til »Pak choi«

På denne side finder du kommentarer til teksten Pak choi. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jonas Sørense, 6. februar 2017 kl. 16.28

Hej hvor tidligt kan man begynde at forkultivere pak choi?

Vil det være alt for tidligt at begynde nu indendørs?

Mvh Jonas. :-)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 6. februar 2017 kl. 18.27

Som du kan læse i artiklen går pak choi i blomst, når det bliver varmt. Det er derfor vigtigt at så tidligt for at få noget ud af den i foråret.

Der er dog stadig ikke ret meget lys, hvis du ikke bruger kunstlys, så uden kunstlys skal du måske vente 1-2 uger.

Pak choy kræver stuetemperatur for at spire, men efter fremspring ville jeg sætte den noget køligere - 10-15° måske. Jeg har dog ingen erfaring med at forkultivere pak choi til tidlig forårsdyrkning. Da den tåler let frost, vil du - afhængig af vejret - nok kunne sætte planterne i drivhuset i marts

Jeg har stadig pak choi både på friland og i min drivtunnel, men de er i deres andet år og allerede på vej i blomst her i februar. De er sået midt i august. Planterne på friland overdækkes med to lag fiberdug, når der er frost.

Nyt svar til emnet »Pak choi«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Pak choi«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider