Forum

Kommentarer til »Springfrø«

På denne side finder du kommentarer til teksten Springfrø. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nikolaj Cygan Nielsen, 23. juli 2018 kl. 16.30

Hvilken frø er det her?

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birte Brorson Christensen, 24. juli 2018 kl. 11.32

Praktisk Økologi har modtaget dette svar til dig, og iler med at bringe det videre:
Kære Nikolaj Cygan Nielsen.

Jeg er ikke i stand til at identificere frøen med sikkerhed, da man kun kan se en lille del af den. Har du ikke et billede, hvor mere af den er synligt? Eller kan du finde frøen igen og tage bedre billeder af den? Hvor i Danmark er billedet taget?

Men jeg vil på dette grundlag mene, at det er overvejende sandsynligt, at frøen er en Butsnudet Frø.

Venligst
Henrik Bringsøe

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nikolaj Cygan Nielsen, 24. juli 2018 kl. 15.36

Jeg tager et billed når jeg ser den eller en igen, det er på Falster.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 24. juli 2018 kl. 17.16

@Nicolaj

Pardon, men har du en bror der hedder Erik? ;)
Synes du ligner ham ret meget, som de andre Cygan'er. ;)

Hjertelig hilsen
Ayoe Primdal

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nikolaj Cygan Nielsen, 25. juli 2018 kl. 13.13

Ayoe, hvor ser du et billed siden du siger jeg ligner ham?? Men nej har ingen brødre.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 25. juli 2018 kl. 13.18

Et billede på et fiskeforum (fra 2011), hvor du har fanget en flot 5 kilos havørred. ;)

Kender blot en del Cygan's fra Frederikssund-området, så de må være en gren af din familie, da det jo er et slægtsnavn. ;)

I er af Polsk afstamning, så hut jeg visker. Og min gemal er bedste barndoms-ven med ham Erik jeg omtalte.

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nikolaj Cygan Nielsen, 25. juli 2018 kl. 14.20

Ja det er rigtigt med fisken, men dem fra Frederikssund har intet med mig at gøre overhovedet, men rigtig det er polsk.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 25. juli 2018 kl. 18.33

Okay - blot sjovt, at I ikke ser ud til at kende hinanden. Måske Cygan svarer lidt til (han-,jens- osv.)sen-navnene i Polen og I ikke er i familie med hinanden. Men skal nok lade være med at spørge mere. Hvis du vil vide mere en dag, så skriv til mig privat (via min profil herinde).

Og ellers fortsat god dag og sommer til dig. ;)

Ayoe ;)

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birte Brorson Christensen, 25. juli 2018 kl. 19.03

Hej Nikolaj
Praktisk Økologi har modtaget endnu en Havenytbesked til dig, som du får her nedenfor. Henrik B. ønsker ikke at skrive direkte på Havenyt, men du må gerne få hans e-mailadresse, den har jeg sendt til din mail for lidt siden. Jeg vil bede jer skrive direkte til hinanden, det er lidt besværligt for mig at være mellemmand :o)

Her kommer beskeden fra Henrik B.:

Der lever ikke Butsnudet Frø på Falster, så den art er det ikke! Jeg håber, du genfinder frøen (eller et andet individ) og får taget gode billeder af den. Det bør være et skarpt profilbillede (fra siden), men også gerne billeder fra andre vinkler.

Venligst
Henrik Bringsøe

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nikolaj Cygan Nielsen, 26. juli 2018 kl. 17.44

Ayoe det er helt iorden👍😉

Nyt svar til emnet »Springfrø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Springfrø«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider