Forum

Kommentarer til »Blad- og knoldselleri«

På denne side finder du kommentarer til teksten Blad- og knoldselleri. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Emil, 24. februar 2003 kl. 15.34

Jeg fik engang fortalt, at man kunne sætte et stykke nedløbsrør (30 cm langt) om hver plante. Det skulle give lyse stængler.

Metoden kan også bruges til mælkebøtter hvis man vil bruge bladene til salat

m.v.h. Emil

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dan Andersen, 1. oktober 2005 kl. 17.33

Jeg købte en bakke med knoldselleri i Kvikly- alle planter voksede fint – men nogen knold fik jeg ikke kun et stort rodnet. Min jord er relativ sandet – men jeg har vandet? Har nogen et råd

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 2. oktober 2005 kl. 5.46

En væsentlig forudsætning for, at en selleriplante udvikler knolde er:
1) Planten må ikke sættes dybere i jorden end i bakken ved udplantning.

2) I vækstperioden må der ikke rives jord sammen om planten.

3) I takt med væksten lægger blade sig ned på jorden. De drejes af.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisa Nielsen, 25. oktober 2008 kl. 22.36

Jeg har også en meget sandet jord. Jeg gør følgende vedr. knoldselleri: Når jeg forbereder bedet til de små udplantningsplanter, giver jeg masser af gødning (animix) og derudover et par håndfulde kattegrus (det skal være lavet af ubrændt moler, – Aldi har det). Leren gør at jorden bedre holder på fugtigheden, og muligvis er der også nogle vigtige sporstoffer i det. I løbet af sæsonen giver jeg græsafklip mellem rækkerne som gødning. Mine knoldselleri bliver flotte, selv om jeg først startede mellem 15. marts og 1. april.

Venligst
Lisa Nielsen

Nyt svar til emnet »Blad- og knoldselleri«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-post-adresse):
Vitavia drivhus fra OPJ.
Solsikken
Planter til krukker
Bjarne’s frø og planter
Trifolium Frø
120 spændende chilisorter

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Blad- og knoldselleri«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…