Forum

Kommentarer til »Hvordan og hvornår beskæres jasmin?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan og hvornår beskæres jasmin? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine, 29. marts 2006 kl. 13.16

Jeg har i marts mdr. både flyttet og beskåret min uægte jasmin, med et rigtigt godt resultat. håber det bedste for dig. god sommer i haven

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Østervang, 17. juli 2013 kl. 23.39

Jeg har samme problem, men hvordan ved jeg at det er den uægte jasmin som kan tåle atblive skåret ned. Min er osse tynd og uden blade i midten.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 17. juli 2013 kl. 23.59

Hej Charlotte hvis du søger efter Philadelphus pubescens, vil du dermed se en uægte jasmin. Du kan forynge din busk nu, ved at klippe 1/3 del af de ældste grene af ved jorden, dette gør du så også næste år, og igen om to år, derved har du en fin busk hvert år, forhåbentlig med mange blomster. Hilsen Henry G.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wafa Dehkany, 13. juni 2016 kl. 16.36

Hi jeg har købt I maj månede en uægtejasmin træ son jeg har fået en lys tørt træ uden noget på . Er jeg skal venter til næste år og skal beskære den kan I in formere mig. På for hånd tak VH Wafa

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 13. juni 2016 kl. 20.58

Hej Wafa
Det er svært at se på billedet om der er noget der ligner levende knopper på de pinde der?
Hvis der ikke er og der ikke der ikke er synligt grønt, hvis du kradser lidt i barken med en negl, så nytter det ikke noget at vente til næste år, for så er den død.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wafa Dehkany, 14. juni 2016 kl. 14.57

Hi , Vibeke tak for din ifo men jeg skære lidt fra træ til at se hvis den er død eller ej

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 14. juni 2016 kl. 17.14

Hej Wafa prøv at give den 5 liter vand hver dag de næste 14 dage, også når det regner, jeg tror den er ved at tørre væk. Hilsen Henry G.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wafa Dehkany, 14. juni 2016 kl. 17.37

Mange tak for din svar vibeke🌹🌹😘

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 14. juni 2016 kl. 20.45

Jeg havde en hibiscus syrica som også var grøn nederst ved roden men jeg måtte alligevel konstatere at den var gået ud da jeg gravet den op for der var ingen rodaktivitet . Ingen små fine rødder at se .
og så kunne jeg så også sammenligne den med min mors som var af samme størrelse .Den var bare lidt længere fremme .

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Quist, 29. oktober 2017 kl. 13.52

Jeg har en jasminbusk som jeg gene vil flytte. Kan den tåle at blive delt over (den er meget stor) ?

Nyt svar til emnet »Hvordan og hvornår beskæres jasmin?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan og hvornår beskæres jasmin?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider