Forum

Kommentarer til »Så salat i ophængte tagrender«

På denne side finder du kommentarer til teksten Så salat i ophængte tagrender. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lærke, 15. april 2003 kl. 9.03

Det var en virkelig god ide
især til køkkenhaver plaget af snegle...

Man kan jo hænge dem op alle vegne.

Tak for tippet!

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 11. juni 2003 kl. 18.53

At være en ophængt tagrende fyldt med salat.

Ja, men hvad så med at bygge videre på denne gode ide,-og plante stiklinger af jordbær i altankasser og evt. placerer altankasserne i en gammel stigereol.?

Jeg har nemlig vanskeligt med disse herlige jordbær,-de kræver noget jord,men kan ikke indgå i et almindeligt "sædskifte",da de helst skal stå samme sted i en årrække.

Hilsen grete.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Nielsen, 16. august 2005 kl. 11.29

Det er en rigtig god ide, og oveni købet dekorativt. Men hvad kan der gøres for at lave afløb
Hilsen Karin

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenn, Hjortespring, 14. marts 2008 kl. 23.24

Kunne det tænkes at man kunne sætte et nedløbsrør på som afløb? ;o)

Nå, spøg til side. Jeg synes at idéen er så god, at jeg vil gøre et forsøg i år. Jeg vil prøve at prikle nogle af mine mange forskellige sommerblomster ud i tagrender i år.

Tagrenderne optager i sig selv ikke så meget plads, da de kan hænges op i loftet, og så bliver der plads til en masse sommerblomster. Senere på sæsonen kan man jo altid lade ampelplanter hænge ud over.

Det må være en sikker vinder...

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Skovmanden, 15. marts 2008 kl. 18.14

Kan vel ikke være vanskeligt at bore nogle huller til dræn?

Er iøvrigt en velkendt og dekorativ ide – ISÆR hvis man kan finde nogle gamle zinktagrender af nogenlunde størrelse.

Men vær forberedt på at du skal vande ustandseligt...

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mik Hel, 20. marts 2014 kl. 9.44

Jeg faldt over denne "text" og tænkte at det var en fantastisk idé.
Vi overvejede samme trick med tagrender til jordbær som også beskrives lidt højere oppe, men vi ønsker "økologiske" planter.

Så mit spørgsmål er om der er nogen der ved hvad de bedste tagrender man kan bruge er hvis man ønsker "rene" planter og om planterne optager noget af "skidtet" som plastikken/zinken/stålen... afgiver.

Måske ville det være bedre at bygge dem selv af træ. Så kunne man også bygge dem dybere, så man måske ikke behøvede vande så ofte.
Hvis det er den bedste mulighed er der så nogen som ved hvad træ der er bedste til "øko" planter, som samtidigt holder længst når de sommer efter sommer skal stå med våd jord.

www.facebook.com/GrowFoodNotLawns/photos/a.387763467945938.95422.381607171894901/649461745109441/?type=1&theater

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 20. marts 2014 kl. 12.25

Jeg har tidligere som et forsøg prøvet med salat og jordbær i tagrende, men uden den store succes, der skal simpelthen vandes så meget og jeg kunne ikke følge med, så salaten gik i stok for tidligt og jordbærplanterne gav ikke særlig meget så det blev droppet igen.

Men hvis jeg skulle gøre det igen, ville jeg nok lave noget semiautomatisk vanding, evt hvor der er nogle stykker over hinanden under et nedløbsrør og lidt på skrå så vandet kan løbe fra den ene til anden...

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 20. marts 2014 kl. 15.24

Det er åbenbart ikke en god ide at plante jordbær i tagrender.
Min søn har 3 år i træk plantet og vandet jævnligt, men rodnettet bliver trykket sammen i forhold til den smule jord som der er plads til i tagrenden.

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mik Hel, 20. marts 2014 kl. 17.21

Efter lidt google søgning fandt jeg ud af at det egentligt søger hedder "Hydroponic gardening". Her er et par eksempler:

www.youtube.com/watch?v=aJorITEWCWk
www.youtube.com/watch?v=Rj4MzjxjGck

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Tange, 2. april 2016 kl. 11.13

Jeg kender en jordbærproducent, der dyrker sine jordbær i "altankasser" med drypvanding. Kasserne kan hæves, hvilket gør høsten nem og jordbærerne "falder ud" til siden, så de er nemme at få fat i.

Nyt svar til emnet »Så salat i ophængte tagrender«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Så salat i ophængte tagrender«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider