Forum

Kommentarer til »Hvordan bekæmper jeg vår-gæslingeblomst i mit rosenbed?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan bekæmper jeg vår-gæslingeblomst i mit rosenbed? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: I. Thomsen, 19. april 2003 kl. 9.50

Vedr. vår-gæslingeblomst, så er det absolut ikke kun et forårsproblem. jeg kæmper med det ukrudt hele sommeren. Jeg synes, det er umuligt at få bugt med, fordi det er næsten umuligt aty få roden med op. mam får 8 ud af 10 gange ikke roden med, men kun et stk. af planten.

venlig hilsen
I. Thomsen

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Søgård, 11. juli 2006 kl. 22.31

Jeg har meget dårlige erfaringer med at dække jorden mellem roserne med flis. Svampesygdommene florerer (rust og stråleplet) og det er svært at gøde mine roser. God afstand mellem roserne giver mulighed for at plante et lavt bunddække. Eller bare dæk jorden med et godt lag halvt omsat kompost i det tidlige forår- det elsker roserne og ukrudtet holdes til dels i ave. Fjern altid frøukrudt inden de sætter frø!

Nyt svar til emnet »Hvordan bekæmper jeg vår-gæslingeblomst i mit rosenbed?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan bekæmper jeg vår-gæslingeblomst i mit rosenbed?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider