Forum

Kommentarer til »Hvordan fordriver jeg en husmår?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan fordriver jeg en husmår? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Rasmussen, 3. oktober 2006 kl. 17.19

Jeg har læst et råd om at sætte en blinkende cykeldiodebaglygte på loftet, den skulle skræmme husmåren væk.

2 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per, 7. november 2006 kl. 16.45

Hvis den er oppe på loftet kan en lille skål med tre dobbelt salmiakspiritus holde den væk.

3 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Frantzen, 17. november 2006 kl. 19.54

"HUSMÅR VÆK"!

Jeg har løsningen på Jeres husmår problem. Mit firma har gennem de sidste 14 år udviklet en væske, som husmåren ABSOLUT ikke kan li'!

Det er et produkt, som ikke generer os mennesker, men som forstyrrer mårens lugtesans, så den får svært ved at opsøge byttedyr og som følge deraf...forlader den prom'te...boliger der er sikret, med dette middel. Det er et "gør det selv" produkt, enkelt og nemt af opsætte, virkningen holder ca. 2 år, af og til endda længere!

Venligst "Lambæks Mårfjerner" v/Henning Frantzen tlf. 54 17 76 06

4 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 18. november 2006 kl. 18.11

Hej Henning.

Kan du/I udvikle produktet til at tilpasse sig frastødning af de katte som bruger køkkenhaven til lokum, bør du skrive om det til os øko-urtedyrkere. håp

5 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Frantzen, 19. november 2006 kl. 19.58

Hej Hans Åge.

Samme produkt KAN også bruges til katte...har selv prøvet det med godt resultat. Hvis man selv har hund, bliver den unægtelig ikke glad, hvis den færdes disse steder. Man kan tage et stykke hampereb og dyppe i denne (vores) blanding og så simpelthen lægge det, hele vejen rundt om køkkenhaven. Når først det ligger der' og "ringen er sluttet"...det er vigtigt, så træder kattene ikke over. Du er meget velkommen til at kontakte mig, på tlf: 54 17 76 06 hvis du har yderligere spørgsmål.

Venlig hilsen "Lambæks mårfjerner" v/Henning Frantzen

6 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Frantzen, 28. januar 2007 kl. 12.20

Kig på www.husmaar.dk

Venligst Henning Frantzen

7 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 28. januar 2007 kl. 19.46

Metoden til kattene med mårfjerne er eminent, det holder kattene hjemme. hvor de SKAL være. Modsat hvor vi ellers jager muldvarpe og mosegrise ind til naboerne som så må døje med at dem tilbage igen. Hvem myrder ikke bare edderkoppe, mus og rotter m.m. Men myre må jeg bestemt ikke udrydde! håp

8 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Olsen, 21. maj 2008 kl. 13.52

Hvad er indholdstofferne i Lambæks mårfjerner
følger der et sikkerhedsdatablad med når man køber.

Skræmmemidler i form af dufte som naftalin og paradiklorbenzol udgør i virkeligheden en stor sundhedsrisiko, som jeg ikke vil løbe, heller ikke selv om produktet eller aktivstofferne kaldes noget andet.

Og må vel nærmest betegnes som i kategorien af udlægning af gifte

Paradiklorbenzol :
shop.sflab.dk/AddDesc/299950.pdf

9 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas Hansen, 28. juni 2008 kl. 17.17

Rettelse: Bent Lambæk i Ringkøbing har udviklet midlet, hvor det aktive stof er hjortetaksolie.

10 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 18. september 2008 kl. 22.04

At fordrive husmåren med dufte og skræmmemidler lyd o.s.v er egoistisk og ikke særlig effektivt. Mange af de anbefalede duftmidler er direkte sundhedsskadelige kan kan gøre en bolig aldeles uegnet som menneskebolig og ofte opnår man kun at måren flytter midlertidigt over til naboen og så kan man jo spørge om han har fortjent en sådan egoisme, det mest effektive er fældefangst.

Med Venlig Hilsen
Svend Sørensen
www.skadedyrene.dk/husmaar.htm

11 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 18. september 2008 kl. 22.22

Eftersigende skulle musik på loftet få den til at flytte, men jeg ville nok forsøge at få den indfanget, for bag efter at genudsætte den et andet sted.

12 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 19. september 2008 kl. 0.08

Vi havde besøg af en husmår for et par år siden. Efter råd fra den lokale mortalinmand skulle vi bare lave en masse larm, evt. spille høj musik, når vi hørte den, så ville den hurtigt flytte igen... Og det hjalp med det samme. Den kom kun 2 gange.

13 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Strøm, 9. oktober 2008 kl. 20.33

Jeg har anvendt fælder og har pt. fanget 2 stk. husmår, der begge er blevet aflivet af en jæger. Fælderne virker, når man følger anvisningerne fra nettet.

Hvis det er muligt, skal man selvfølgelig stoppe hullerne, hvor de kan komme ind.

14 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas Hansen, 12. august 2009 kl. 20.52

Hvilket middel er absolut det bedste til at slippe af med sådan en karl (Husmår). Og hvordan sikrer man efterfølgende at den ikke kommer igen. Jeg er godt klar over at man kan lukke for alle huller i ens tag. Har husmåren ikke en fjende i det fri. Kan sådan en egentlig få skab ligesom ræven kan få rabies.

15 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Hansen, 13. august 2009 kl. 13.44

Vi havde en del skader på vores opmagasinerede veteranbiler for år tilbage. Mårene ødelagde ledninger og besørgede på og omkring bilerne.

Efter vi har brugt Alterna Mårfjerner, har der ikke været en eneste. Vi fylder kun op en gang imellem for at forebygge.

Det kan fås på www.altex.dk

16 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marcus Andersen, 17. november 2010 kl. 23.26

Jeg har både prøvet: Alterna Mårfjerner, musik og lys - lige meget hjalp det - vores Mår havde en fest på mit loft og har ødelagt isolering for mere en kr. 10.000. Jeg havde også besøg af Chrisal, www.chrisal.dk - som er professionelle. Det kostede kr. 2.500 kr., og det hjalp i en måned, så flyttede bæstet ind igen. Så - nej ingen af de råd har virket for mig. Jeg har overvejet fælder, men tænker på hvordan jeg skulle slippe af med dyret, når jeg fagende den. Nu har jeg terroist sikret mit tag, på en måde så ingen dyr kan slippe ind. Men det har medført at Måren er frusteret og hver nat kaster dig op af væggen hvor den før kunne komme ind i dyb frustation over at den ikke kan komme ind på loftet mere. Men den prøver stadig og det lamer som bare pokker og forstyrre nattesøvnen. Jeg håber dog at den snar indser at den ikke kommer ind mere. Men pt. har jeg haft besøg af den hver nat i 14 dage, men nu dog uden på huset i stedet for inde på loftet.

Min erfaring er altså - fysisk blokade er det eneste der virker. Dufte og kemikaler giver kun fordel for en - sælger! og mon ikke al den rosende omtale på nettet er skevet af netop sælger eller sælger venner. For mig har det i hverfald kun lettet min tegnebog og ikke skilt mig af med skadedyret.

// Marcus

17 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Aksel Jensen, 10. november 2014 kl. 19.32

Jeg må give Marcus ret i denne sag; første trin i fjernelse af måren vil altid være at fysisk sikre, at den hverken kan komme ud eller ind. Man siger at kan et stort hønseæg komme igennem, så kan en mår også! Vi gjorde det meget effektivt på vores hus med hønsenet.

Man kan også låne en mårfælde af Falck (gratis hvis man har abonnement), hvor de kommer og henter den igen inkl. mår.

Mvh
Aksel
maarpaaloftet.dk

18 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A. Thomsen, 1. marts 2017 kl. 14.25

Købte Mårstop hos www.maarstop.dk, som virkede øjeblikkeligt og sågar til en fair pris kontra de tilbud jeg fik sendt fra diverse skadedyrsbekæmpere. Kan kun anbefales.

Mvh. Alexander

19 af 23 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 1. marts 2017 kl. 14.48

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

20 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 1. marts 2017 kl. 18.40

Frank, jeg må lige dele med dig, hvad en leder af en dyrepleje station har erfaret: 'Når måren er blevet fanget, så bider den så voldsomt i tråd fælden, at den knækker tænderne ...'

Jeg tror på, at det er fordi du er en dyreven, at du kører den langt væk, - men måske vil dyret lide sultedøden ... Måske skulle du får en jæger til at aflive de fælde-fangede husmår.
(Husmåren må reguleres (aflives) året rundt I/ og indtil 25 m. fra huset.)

21 af 23 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 1. marts 2017 kl. 21.18

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

22 af 23 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 1. marts 2017 kl. 21.31

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

23 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 2. marts 2017 kl. 22.53

Man kan jo også dyppe pinde eller stofstykker i hjortetaksolie.

Brug handker og spild ikke!

Det lugter så grimt, at mårdyr og alle andre vil gå deres vej.

Smør det endelig ikke på fast inventar/bjælker på loftet- brug pinde og evt små "flag".

Mvh
Tine- jeg vil gætte på at "mårfjerningsmidlet"- er baseret på hjortetaksolie. Men kun et gæt! ;-)

Nyt svar til emnet »Hvordan fordriver jeg en husmår?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan fordriver jeg en husmår?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider