Forum

Kommentarer til »Varmkompostering i praksis«

På denne side finder du kommentarer til teksten Varmkompostering i praksis. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Danielsen, 2. juni 2003 kl. 13.13

Vi har dræbersnegle i nobolaget og i haven
er en kompostbunke et godt udklækningssted for disse udyr, eller betyder det ikke noget, eller skal jeg nedlægge min kompostbunke?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tota, 29. juni 2005 kl. 22.28

Har I ikke nogen dræberfrøer?

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thorild Nørgaard, 14. september 2007 kl. 11.26

Kan en kompostbunke der indeholder halm og dyregødning blive selvantændelig?

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 4. juni 2009 kl. 18.25

Dræbersnegle overlever ikke en varmkompostering, så hvis man kan holde dampen oppe, med at stikke bunken om (ca en gang i måneden) og blande nyt grønt affald i den er sneglene ikke det store problem. Dem er alligevel er havnet i bunken vil flygte så langt væk som muligt. Hvis man bruger kompostbeholder vil de sætte sig på undersiden af låget.

Jeg blander hækafklip og andet der har været gennem kværnen med græsafklip, et par spande vand og så er der næsten sikkert varme i bunken efter et par dage.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 4. juni 2009 kl. 18.25

Dræbersnegle overlever ikke en varmkompostering, så hvis man kan holde dampen oppe, med at stikke bunken om (ca en gang i måneden) og blande nyt grønt affald i den er sneglene ikke det store problem. Dem er alligevel er havnet i bunken vil flygte så langt væk som muligt. Hvis man bruger kompostbeholder vil de sætte sig på undersiden af låget.

Jeg blander hækafklip og andet der har været gennem kværnen med græsafklip, et par spande vand og så er der næsten sikkert varme i bunken efter et par dage.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 4. juni 2009 kl. 18.26

HOVSA den kom to gange – gad vide hvordan det skete...

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Rude, 27. juni 2009 kl. 13.08

Kompost og blomstergødning/pottemuld
Jeg har flere steder læst at færdigkomposteret kompost er velegnet til fremstilling af blomstergødning/pottemuld. Hvad skal iblandes komposten for at man har blomstergødning/pottemuld?

Venlig hilsen Henrik

Nyt svar til emnet »Varmkompostering i praksis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-post-adresse):
Solsikken
Land Højbede – højbede og plantekasser til den spændende have.
Vitavia drivhus fra OPJ.
Gartneri Toftegaard
Juliana drivhuse
Clematis Danmark
Bjarne’s frø og planter

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Varmkompostering i praksis«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…