Forum

Kommentarer til »Hvor kan man købe sneglehegn?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor kan man købe sneglehegn? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stefan Mølgaard, 9. juni 2007 kl. 8.38

Hej Kirsten.

www.snegleforum.dk forhandler alle slags sneglehegn, samt en mængde andre produkter til sneglebekæmpelse. Her finder du også en masse gode råd, tips og idéer, hvis du har snegleangreb i haven.

2 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 9. juni 2007 kl. 22.15

Nu har jeg heldigvis ikke brug for sneglehegn, her indbefatter jeg kun Dræbersnegl, de andre snegle dør omgående når jeg drysser det blå granulerede sneglmad ud om aftenen en gang om året. Mine pindsvinen lever stadig(?).

Men i går var jeg et sted, hvor de HAR ibirisk skovsnegl. Dér har de sat et sneglehegn op som værn mod køkkenurterne. Hvad der lå af små sorte snegle (som de sagde var indskrumpne dræbersnegle, som desuden havde spist af granuleret sneglegift, der var drysset ved hegnet.) Sikken umåddelig snegleproblem, og så alle de stakler snegle der bare ville spise til livets ophold. Hvordan gebærder vi os egentlig i forhold til hinanden, når vi vil tage hinanden hensynsfuldt? håp

3 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Hestbek, 28. april 2008 kl. 14.54

Er der nogen der har fundet et sted man kan købe sneglehegn til super billige penge. Synes nemlig det er dyre priser på snegleforum osv. Ville gerne finde et sted der var billigere.

4 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 30. januar 2010 kl. 14.37

Det vil jeg også gerne vide.

5 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 30. januar 2010 kl. 20.28

Hvad er billige penge? håp

6 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 30. januar 2010 kl. 21.53

"smidt i nakken"-pris

7 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 1. februar 2010 kl. 17.01

Der findes flere modeller på marked . Kender man en smed kan man sikker finde en billig måde at få pladerne fremstillet på . Plader af rustfri stål er generelt dyre i anskaffelse.
Det sidste jeg så var en have-slange med svagstrøm , det ikke slog dem ihjel , men hindrede dem i at komme over . Denne kostede kr 1200 -1500. kroner .

Den kan fås i flere størrelser, hvor den mindste var 24 meter lang og kan dække et areal på 36 m2. Forbruget af strøm er meget lille .
Det eneste som måske kan være et problem med denne og i øvrigt mange andre "opfindelser" er at man skal holde sit græs nede hele tiden . Bliver græsset for højt kan de muligvis kravle over den og så har den ingen effekt . Det er jo ikke sikkert at naboen også gider slå ens græs i de 3 uger man er væk .

Jeg ved i øvrigt heller ikke om hunde ( og heriblandt hvalpe) kan finde på at bide i slangen . Jeg tror ikke at hunden tager skade , men mere slangen . "Snegle slangen" som den kaldes kan ses her www.snegleslange.dk/

Der findes også en model på denne hjemmeside , som dels er billigere og dels kan udbygges , hvilket også er en fordel www.snegleforum.dk/shop/elektrisk-sneglenet-startpakke-353p.html . Endnu en anden model, der også kræver kort græs .
www.kantlet.dk/shop/frontpage.html eller

www.sneglechok.dk/?menu=bestilling

Den sidste mulighed er enten at lave en ramme omkring køkkenhaven, i plast, som vist øverst på dette billede www.bionyt.dk/snegle/ .

Jeg er ingen erfaring i at benytte plastik , men jeg ved at jeg har set mange agersnegle , der gerne tog den op ad drivhus vinduerne i deres søgen efter alger . Muligvis er dræbersneglen lidt tungere og har derfor større problemer .

Derimod har jeg gode erfaring i at benytte trådnet .
Her er volierenet rigtig godt da sneglene ikke kan få fodfæste og glider ned . Alle snegle skal bruge meget flade for at kunne komme op og det giver nettet ikke . Dog kan mindre snegle godt komme igennem det, så 100% effektivitet har det ikke . Men dette kan kombineres med nogle sneglefælder .

For år tilbage havde jeg nogle vinbjergsnegle og i den forbindelse lavet en ramme med plader i siden og finmasket fuglenet øverst og lod dette gå op i en bue , således at sneglene ikke havde nogen mulighed for at komme ud , men faldt tilbage i haven igen. Buen skal være på indersiden af rammen . Her benytter man 40 - 50 cm til buen og et kyllinge-net

Volierenettet giver ikke sneglene mulighed for at komme over . De voksne vinbjergssnegle kan holdes tilbage med kyllingenet og de mindre med voliere nettet . For at finde ud af , hvad man skal bruge vil jeg foreslå at man testede nettene med en eller flere af de dræbersnegle man har . Evt også afprøver med plasten inden man går igang med "byggeriet" .

8 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 1. februar 2010 kl. 20.05

"Billige Penge" eksistere ikke. Jeg vil gerne købe nogle - til under pari. håp

9 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 4. februar 2010 kl. 15.06

I al beskedenhed , forhandler jeg også sneglehegn
www.elverdan.dk/shop/index.php?cPath=23_30

Med Venlig Hilsen
Svend Sørensen
www.skadedyrene.dk

10 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. februar 2010 kl. 16.28

Dig havde jeg ikke lige i tankerne , Svend så selvfølgelig skal du også nævnes . Heldigvis har jeg ikke disse monstre i min have, hvilket sikkert hænger sammen med at jeg er så kedeligt af natur :-) . Ok, skal sandheden frem , fandt jeg 3 stykker sidste år

11 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten S., 6. februar 2010 kl. 21.31

Hej.
Var forleden på en svensk hjemmeside der anbefalede nogle planter som "sneglehegn". Det var jomfru i det grønne, cosmos, blomsterkarse, lobelia og californisk valmue. Det lød da overkommeligt og som en sund og billig måde at undgå snegle på. vil selv prøve at så det i kanten af mine højbede, så må vi se om jeg slipper ;).. om ikke andet så kan det da se godt ud..

veligst

12 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. februar 2010 kl. 22.55

Hej Svend -

vær sød at huske, at det ikke er tilladt at reklamere i trådene - så kontakt evt. redaktionen , hvis du ønsker at tegne en annonce.

Det er jo annonceindtægterne, der holder havenyt.dk kørende!

mvh
Anja

13 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 7. februar 2010 kl. 18.49

Hej Anja
Tak for opfordringen, dog må jeg sige at jeg finder den særdeles urimelig i en tråd der efterspørger reklamer og som er gennembroderet af reklamer.

Med Venlig Hilsen
Svend Sørensen

14 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 8. februar 2010 kl. 9.15

Hejsa!

Jeg er ikke sikker på at blomsterkarse er en god ide, forrige år åd de slimede bæster ihvertfald mine :(

Hilsen
Bjarne

15 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 8. februar 2010 kl. 17.27

Hensigten med at nævne alle disse forskellige "snegle forhindringer" var ikke for at reklamere for nogle bestemte , men bare for at fortælle hvad der umiddelbart fandtes . Iøvrig har jeg ingen fordel i at reklamere . Derfor denne lille forbruger -undersøgelse .

Svends hjemmeside skal naturligvis også være med .
Jeg syntes at problemet med disse snegle er så alvorlig, at
( næsten) alle midler må tages i brug . Derfor er det en god ting at sammenligne de tiltag , der er på marked og evt stille spørgsmål ved nogle af dem .
Det er sikkert en meget god ide at planlægge bekæmpelsen nu, selvom det først går løs om 3 - 4 måneder . Så har man en ide om , hvad det koster og kan få det hjemme i god tid .

16 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johannes Nielsen, 26. juni 2015 kl. 15.33

Det med trådnet. Hvordan laver man det?
Er det muligt at få et billede at se?
I øvrigt er det underligt at læse om dræbersneglebekæmpelse på forskellige hjemmesider. For der gives modsatrettede råd:
Godt med bar jord. Godt med en have fyldt med affald og andre ting o.s.v.
mvh
Johannes

17 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 26. juni 2015 kl. 16.52

Jeg har ikke selv prøvet at lave sneglehegn, men if. tråden her skulle det virke at sætte et fintmasket net (f.eks. voliernet) op på højkant rundt om det område, der skal beskyttes.
Grav nettet lidt ned, så bæsterne ikke kan snige sig under.
15 til 20 cm over jorden burde være tilstrækkeligt.
Andre sneglehegn består i en metalkant, der er monteret på kanten af højbedet, og vender ca 45 grader nedad, så sneglen ikke kan komme forbi.

18 af 18 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 31. januar 2023 kl. 20.30

Slettet af administrator 31. januar 2023 kl. 21.32.

Nyt svar til emnet »Hvor kan man købe sneglehegn?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor kan man købe sneglehegn?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider