Forum

Kommentarer til »Pindsvin har ikke dræbersnegle øverst på menukortet«

På denne side finder du kommentarer til teksten Pindsvin har ikke dræbersnegle øverst på menukortet. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: APR, 26. august 2007 kl. 21.45

Det var da synd for pindsvinet der blev leget med...

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: APR, 26. august 2007 kl. 21.47

Spiser pindsvin regnorme?

jeg har et pindsvin i min stald hvor der er afsindig mange regnorme.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Van Oosterhout, 4. september 2007 kl. 13.08

Hej.

Ja det har du ret i. Desværre sker det ret tit at hunde leger med pindsvin. Det er en grim og chokerende oplevelse for pindsvinet – som meget tit kommer til skade ved det :-(
Hunde-ejere kan fint lære deres hunde at pindsvin IKKE er legetøj. Det håber jeg rigtig mange hunde vil lære.

Kirsten

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Van Oosterhout, 4. september 2007 kl. 13.10

Hej.

Ja pindsvinet spiser regnorme – det er én af deres livretter.

Når jeg har pindsvin i plejer så graver jeg altid orme op til dem – og de bliver hurtigt spist.

Mange hilsner

Kirsten

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lejla Nygaard-Petersen, 26. april 2009 kl. 20.21

Hej vi som er pindsvineelskere, var her til aften ude at gå med vores to hunde, men måtte forages... Midt på markvejen, lå et middelstort pindsvin, på en lidt akavet måde syntes jeg. Jeg kunne se den trak vejret,men jeg kunne også se at den lå forkert med sine bagben...på hjemvejen tog min mand den op i nogle blade. Vi bar den hjem i et gammelt kaninbur,og gav den føde bestående af orme larver og små snegle... den åd og hvæsede når vi kom for tæt... Det har givet os tro på at den godt kan klare det, og at dens indre organer ikke har taget skade, kun højre bagben som den slæber bag sig. Vi kan vælge at lade dyrlægen aflive den (at lade falck hente den nu øjeblikkeligt) eller at se tiden an til imorgen... vi valgte det sidste,da der ikke var noget blod at se, og at man før har hørt om at dyr godt kan leve uden nr 4 ben...den tar føde til sig... det tror jeg ikke den ville gøre hvis den led frygteligt, den har også kræfter til at rulle sig sammen... så vi håber vi har gjort det rigtigt venligst pindsvinevennerne.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Van Oosterhout, 26. april 2009 kl. 21.51

Det er dejligt I har taget jer af pindsvinet. Når den "hvæser" efter jer er det for at "advare" jer.

Det er svært at sige om benet er brækket, gået af led eller det evt. bare er
slaget der får den til at slæbe det.

Jeg synes I skal ringe til Dyrenes Beskyttelse i morgen og få anvist deres nærmeste vildplejestation – I kan også slå dem op på nettet.

Det er vigtigt pindsvinet bliver undersøgt af kyndige hænder.

Mange glade forårs-hilsner

Kirsten van Oosterhout

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lejla Nygaard-Petersen, 26. april 2009 kl. 22.01

Hej Kirsten tak for dit hurtige svar... Det var faktisk med vilje at jeg ikke nævnte at vi havde kontaktet vildtplejecenteret... men de havde et nedslående svar ; Kontakt Falck hvis I er medlem de vil køre dyret til dyrlæge som vil aflive dyret :-(. Det er en svær beslutning at skulle tage sagen i egen hånd at mene at dyret ikke er dårligt nok til at blive aflivet, derfor vil vi helst køre det til dyrlæge i morgen, eller lukke det ud i haven hvor vi kan holde øje med det... alt efter hvordan dyret har det (vores vurdering)... venligst Lejla

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lejla Nygaard-Petersen, 26. april 2009 kl. 22.06

Vi er i løbende kontakt med vildtplejecenteret,da vi lige har haft en pindsvineunge i pleje, men den døde desværre for os... mærkeligt nok igår :-(...

Venligst Lejla

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Van Oosterhout, 26. april 2009 kl. 22.35

Hej.

Jeg synes det lyder som en god plan – bare pindsvinet ikke lider for meget og bliver i stand til at klare sig selv i naturen.

Jeg er sikker på en dyrlæge kan gi' jer en konkret vurdering af det.

Stort håb at det ender lykkeligt :-)

Mange hilsner

Kirsten

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 18. august 2009 kl. 20.24

Ud over at jeg personligt er stor tilhænger af at aflive dyr der lider, og faktisk mener at vi som mennesker er forpligtede til at tage det ansvar – så syntes jeg at det er et helt forkert svar I fik fra Vildtplejecenteret. Hvis dyret kan spise, reagere normalt med at hvæse og kan rulle sig sammen er der helt klart håb for det lille kræ. Pindsvin er utroligt hårdføre dyr, der kan overleve ret store fysiske skader.

Så jeres idé om at lade den bo i et kaninbur og senere i haven lyder rigtig i mine ører. Sørg for at den er fedet godt op på det rigtige mad, før vintersøvnen, og giv den et godt sted at sove, så er der chance for at I kan lade den gå fri engang i foråret

Nyt svar til emnet »Pindsvin har ikke dræbersnegle øverst på menukortet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Pindsvin har ikke dræbersnegle øverst på menukortet«

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider