Forum

Kommentarer til »Hvad gør jeg med mine umodne Butternut græskar?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad gør jeg med mine umodne Butternut græskar? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Laurids Larsen, 15. oktober 2008 kl. 15.46

Vi spiser med stor fornøjelse både modne og umodne butternut. De små koges hele og de store skåret i passende stykker. Kogning til passende mørhed. Ikke særlig lang tid. Sorten kan jeg ikke udtale mig om; frøene blev taget af et købt eksemplar.

Hertil en kødsovs: oksekød, løg, tomat, paprika, chili, hvidløg, oregano, salt og olie til stegning samt revet parmesan ovenpå.

Velbekomme
Laurids Larsen

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Marie, 21. oktober 2008 kl. 19.00

Den amerikanske forfatter Laura Ingalls Wilder beskriver i en af sine (erindringsbaserede) bøger, hvordan hendes mor laver tærte af umodne græskar, da planten er blevet ødelagt af frost så græskarret ikke kan modne videre på planten. Ifølge beskrivelsen smager tærten hen i retning af æbletærte. Jeg ved dog ikke hvilken græskarsort det har været i North Dakota i 1880'erne. Jeg har opskriften på denne tærte et sted og kan sikkert finde den senere.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 22. oktober 2008 kl. 11.09

I følge Dorthe Kyllingsbæk, som har stor erfaring med at dyrke af græskar, så kan man eftermodne grønne og umodne Butternut og andre varmekrævende græskar, som har svært ved at modne i det danske klima. Læs hendes tip her:

www.havenyt.dk/tips/378.html

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette, 5. januar 2009 kl. 18.01

Jeg har nu haft fornøjelsen af at bruge et af mine butternutgræskar.

Jeg tog de umodne græskar med ind i huset og der modnede de fint til
orange farve. Smagen er speciel sød og frisk. Jeg har lavet suppe, og det
var godt. Og jeg brugte resten til guelrods-squash boller. Bollerne blev ikke
så gode- græskar smager ikke af squash.

Men ellers tak for hjælpen, da det er mig der har startet denne tråd.

Hilsen Annette.

Nyt svar til emnet »Hvad gør jeg med mine umodne Butternut græskar?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad gør jeg med mine umodne Butternut græskar?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider