Forum

Kommentarer til »Kan I anbefale en god og sund æblesort, der modner i efterårsferien?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan I anbefale en god og sund æblesort, der modner i efterårsferien? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Jørgensen, 21. oktober 2003 kl. 11.29

Måske kunne Jona være et godt æble til denne familie? Der er både JonaGold og JonaRed. Det er modent fra september og ind i oktober, det er et dejligt spiseæble.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 22. oktober 2003 kl. 17.31

Jeg har Jonagold i haven og har netop plukket dem ned her i efterårsferien,

De var knap nok plukkemodne, jeg måtte brække stilken over på mange af dem. Men jeg var nødt til at plukke dem, da solsortene var begyndt at hakke hul i de flotteste, selvfølgelig.

Jeg synes ikke jonagold er spisemodne endnu, de mangler at udvikle den rigtige aroma. Efter min mening er det vinteræbler, og jeg synes, at de smager bedre i december end nu. Men det er nok smag og behag, som man siger.

Lige nu er det her i huset Ingrid Marie æbler, der spises. De er gode nu, men bliver hurtigt bløde og lidt melede, og så bliver resten brugt til madæbler.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rene Petersen, 2. august 2005 kl. 23.46

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at købe et Jonagold æble træ, men kan ikke lige finde det nogen steder. Er der nogen der ved hvor man kan købe sådanne et æble?

Med venlig hilsen
Rene Petersen

Nyt svar til emnet »Kan I anbefale en god og sund æblesort, der modner i efterårsferien?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan I anbefale en god og sund æblesort, der modner i efterårsferien?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider