Forum

Kommentarer til »Er klatrehortensiaen en trussel mod naboens mur?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er klatrehortensiaen en trussel mod naboens mur? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Astrid Engell, 26. januar 2011 kl. 17.44

Jeg ved ikke om det samme gælder for klatrehortensia, men jeg har været ude for at naboens efeu satte luftrødder (eller hvad det nu var) gennem den fritstående mur mellem vores haver. Han troede ikke på det, før jeg inviterede ham ind så han kunne se de små bæster stritte ud af pudset...

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L J., 12. oktober 2011 kl. 15.37

Ang. nabo og at muren ikke må være af træ eller malet:
Jeg har i sommer plantet 1 m. klatrehortensia op ad malet plankehegn ind til nabo. Jvf. info bør jeg flytte den til op ad en mur? Hvis ja, hvornår på året skal jeg flytte den? Som den står nu får den sol fra vest.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 15. oktober 2011 kl. 17.53

Hvordan fjerner man nemmest Efeu igen? Især på gasbeton og træværk.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Selvig Olsen, 27. juni 2014 kl. 18.33

Hej Sten Porse
Jeg har ledt efter Videnblad 8.03-1, men finder det ikke. Har du et link til forskningsundersøgelsen? Det lader til at kunne blive en tvist mellem flere naboer, og jeg ville gerne have belæg for at klatrehortensiaen ikke er skadelig mod murværket.
På forhånd tak!
Marianne

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 27. juni 2014 kl. 20.16

Hej Marianne

Du skal finde:
"Facadebeplantning: En undersøgelse af fordele og ulemper" fra 1993. De har den på biblioteket - tror ikke den findes på nettet.

Den frikender facadebeplantning - hvis den er korrekt passet.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Selvig Olsen, 27. juni 2014 kl. 20.35

Tak for hurtig respons. Går på bib snarest.

Nyt svar til emnet »Er klatrehortensiaen en trussel mod naboens mur?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er klatrehortensiaen en trussel mod naboens mur?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider