Forum

Kommentarer til »Ærter i haven«

På denne side finder du kommentarer til teksten Ærter i haven. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mia Qvist, 3. juni 2011 kl. 13.27

Hvordan kan det være at sorten:
Onward
ikke er nævnt?

har frø fra mirabell-frø, Lav Marroært kaldet Onward...

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Irene Larsen, 25. oktober 2017 kl. 16.53

Jeg elsker friske ærter fra haven.

Redigeret af administrator 10. maj 2021 kl. 12.29. Irene Larsen er et dæknavn for et firma, der forsøger at lave skjult reklame på Havenyt.dk. Det må man ikke, så link til firmaets produkt er slettet.

3 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. oktober 2017 kl. 17.11

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 25. oktober 2017 kl. 20.13

Jeg kan se, at kun én af de 8 ærter jeg med stor fornøjelse dyrker er nævnt i slutskemaet. Men det er ikke fordi jeg dyrker de forkerte sorter!
For der er jo så mange ærtesorter at vælge imellem.
Jeg høster i øvrigt stadig friske ærter, så der er absolut ikke brug for kunstige kosttilskud.
Og når der ikke er flere friske ærter i haven om ganske kort tid, så er der både nogen i fryseren, men også de mange kilogram tørrede ærter, der er lagt i kælderen. De er absolut bedre, end kosttilskud - man skal bare have opskriften.

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 25. oktober 2017 kl. 22.34

Ja ! Det er utroligt at redaktøren ikke sletter alle de trojanske hest reklamer , de breder sig mere og mere........

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 26. oktober 2017 kl. 8.03

Mon ikke Fanny kun arbejder indenfor almindelig kontortid?

En Trojansk hest anskaffer man sig næppe via pågældende link.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 26. oktober 2017 kl. 9.10

Det er rigtigt, at der er mange flere ærtesorter - og gode ærtesorter.

Artiklen er nok 10 år gammel, og nu hvor vi køber via nettet er udbuddet blevet meget større. De nævnte sorter er dem, som man kunne købe i DK på det tidspunkt, hvor jeg skrev artiklen.

Det vigtigste er at kende de forskellige ærtetyper, og så kan man ellers boltre sig i sorter og afprøve dem. Men husk at læse information om højden.

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 27. oktober 2017 kl. 9.05

Jeg havde faktisk problemer med at finde nogle af de rigtig høje, langtidsydende ærtesorter her i foråret, i de forskellige sortimenter der er i butikker og online i DK. :(

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 27. oktober 2017 kl. 10.57

Som medlem hos Frøsamlerne har du adgang til at få fat i mange gode gamle ærtesorter, som både er høje og giver udbytte over en længere periode.

froesamlerne.dk/fr-samlerne/årets-frølister-2014-2017

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 27. oktober 2017 kl. 12.41

Når man får frø gennem Frøsamlerne, skal man være opmærksom på, at det er en mindre portion beregnet til opformering i egen have.
Jeg fik senest 20 frø som jeg såede dels i efteråret og dels i det tidlige forår, men selv om vi har spist af dem, er der nu rigeligt til såning her i efteråret og det kommende forår.
Ærter er meget nemme at tage frø af.

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 27. oktober 2017 kl. 15.14

Ayoe, jeg havde i år købt høje ærter med navnet Telefon, hos Florama (én af Havenyts annoncører). De var gode, synes jeg, og kunne høstes over en længere periode.
Ps. Florama har lukket for salg for denne sæson, men er ellers et firma, der kan anbefales. De har mange spændende frø, som man ikke ser så mange andre steder.

www.florama.dk/froekatalog/groentsagsfroe/aert/

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 28. oktober 2017 kl. 13.04

Interessante kommentarer jeg kan bruge til noget.... tak alle 3. ;)

Nyt svar til emnet »Ærter i haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Ærter i haven«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider