Forum

Navn på busk?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Flemming Lindberg, 7. oktober 2012 kl. 9.36

Jeg var i Oshawa i Canada, hvor jeg så denne busk, som jeg også fik nogle frø fra.
Er der nogen der ved navnet på den, så jeg eventuelt kan slå den op, og gøre mig lidt klogere på den.
Venligst
Flemming Lindberg

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 7. oktober 2012 kl. 11.05

Det kunne ligne en havehibiscus, men det er lidt svært at se på billedet især blomsten er lidt utydelig

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Lindberg, 7. oktober 2012 kl. 19.43

Hej Lis!
Er havehibiscus en syrisk rose, så har jeg en sådan, men den danner bark som et træ, hvorimod denne nærmest ligner en staude.
Her medsender jeg billede af en frøstand, som den havde mange af, mine "havehibiscus" får næsten aldrig udviklede frøstande.
Venligst
Flemming Lindberg!

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 8. oktober 2012 kl. 16.44

Flemming der findes nogle som får meget store blomster, jeg kan ikke lige huske hvad den hedder, men den er i familie med havehibiscus/syriskrose, den er buskagtig, det kan være der er en der har navnet på den.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 9. oktober 2012 kl. 18.25

Hibiscus hybr. 'Mauvelous'
-ikke en vinterhårdfør plante. Så den skal beskyttes godt om vinteren eller tages ind hvor der er frostfrit.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Lindberg, 10. oktober 2012 kl. 20.49

Tak for oplysningen Kristian, nu får vi se, om jeg bliver nødt til at købe i "GardenShop", jeg vil da lige prøve med frøene først.
Venligst
Flemming Lindberg!

Nyt svar til emnet »Navn på busk?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Navn på busk?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider