Skrevet af: Mikkel A., 25. juli 2015 kl. 5.47
Hej havenyttere.
Vil bare lige dele min succes med en rose jeg har lavet fra frø, har i også haft sucess ser jeg meget gerne jeres roser :)
Skrevet af: Mikkel A., 25. juli 2015 kl. 5.52
Du kan se hele forløbet her hvis det har interesse :)
Rosen dufter i øvrigt skønt!
enevejshaven.dk/index.php/9-fra-fro/9-rose-dukat
/Mikkel
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 25. juli 2015 kl. 6.16
Hej Mikkel
Hvor gamle er dine roser før de blomstrer.
Skrevet af: Mikkel A., 25. juli 2015 kl. 10.17
Hej Vibeke
Denne her rose er under et år, jeg har sået den i det tidlige forår. Jeg har 10-15 stykker mere som endnu ikke er sat i blomst. Plantede nogle barrodede roser fra bakker.dk som først blomstrede året efter, tænker at nogle roser måske skal samle mere energi før de kan blomstre? Det er bare et gæt :)
Har du selv roser fra frø?
/Mikkel
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 25. juli 2015 kl. 10.43
Hej Mikkel
Hehe -ja, jeg har en som har sået sig selv.
Jeg læste et sted at det godt kunne tage flere år, før roser fra frø ville blomstre, derfor spurgte jeg.
Skrevet af: Svend Høst, 25. juli 2015 kl. 10.43
Ja den er flot , det er jo den måde man laver nye roser på , du kan jo prøve at sende billedet til en rosenavlerforening , du har måske noget sensationelt.............
Skrevet af: Mikkel A., 25. juli 2015 kl. 11.07
Hej Svend
Jeg skal først finde ud af om rosen, frøene er taget fra, er under patent, det tror jeg den er og så dur det ikke. Rosen patenter varer 20 år så new dawn fra 83 er udløbet, men er i tvivl om dukat som frøene er taget fra.
Er ved at undersøge hvor jeg selv kan patentere men det er slet ikke så nemt. Skal ikke sælge kommercielt, men vil gerne kunne give en unik gave.
Har du erfaring med Patenter Svend?
/Mikkel
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.