Forum

Plantning af planter der skal flyttes i

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene Bang, 6. september 2016 kl. 18.49

Jeg har et lille jordlod i en nyttehave, som jeg gerne vil bruge som »børnehave« for planter, jeg gerne vil have i min fremtidige have (inden for de næste 8 år) - så de kan gro og blive store allerede nu, og ikke først når en større have er en realitet. Mit spørgsmål er: på en planteskole for store træer/buske har jeg set, at deres planter står i plastik af en slags, (så det nemt kan flyttes og rødderne ikke tager skade ved flytning tænker jeg). Skal jeg plante mine planter på denne måde (og i så fald hvordan), eller bare normalt og så flytte dem på bedste vis med stor jordknold til den tid? Det drejer sig om fx. syrisk rose, rododendron, magnolia, kirsebærtræ, dronningebusk.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 6. september 2016 kl. 22.57

Store træer bliver dyrket direkte i jorden og flyttet med få års mellemrum, så de danner en tæt rodklump.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 6. september 2016 kl. 23.49

Planteskoleplanter flyttes ofte (årligt), så de er klar til at flyttes ved salg.

Du kan ikke have en plantebørnehave- uden de flyttes årligt. Spørgsmålet er så, om det kan betale sig?

Hvis det var mig, ville jeg bruge "børnehaven" til de toårige urter/blomster.
Men, det er nok bare mig. ;-)

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Plantning af planter der skal flyttes i«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Plantning af planter der skal flyttes i

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider