Forum

Hibiscus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Palmvang, 6. april 2018 kl. 13.52

Jeg købte sidste år en Hibiscus Blue Bird. For tidligt, viste det sig - fordi der flere gange i løbet af foråret kom nattefrost. Jeg var derfor nødt til at tage den ind i stuen, hvor den (naturligt nok) sprang ud. Det betød, at den blev overfølsom for kulden, da jeg senere satte den ud. Selv om jeg dækkede den til i kølige nætter og også satte den ind i mit skur om natten, blev den aldrig rigtig flot heller i løbet af sommeren. Den døde ikke. Nu er spørgsmålet, om den kommer igen i år. Jeg kan ikke se det endnu. Har forsøgt at finde billeder af en 'tidlig' blomst. Mon nogen har sådan et? Så jeg kan sammenligne og altså afgøre, om min hibiscus ser ud som sådan nogle nu ser ud på denne årstid. Eller om den er død.
Mvh
Kirsten Palmvang

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 6. april 2018 kl. 14.00

Du kan forsigtigt skrabe på en gren. Hvis den er tør er der ikke liv. Hvis den er grøn, er der liv.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Palmvang, 6. april 2018 kl. 14.19

TAK - den er grøn :-)
Mvh
Kirsten

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 6. april 2018 kl. 15.24

Hibiscus syriacus , bedre kendt som syrisk rose er fuld vinterhårdfør her i DK så den kan godt tåle frost , det bedste du kan gøre er at plante den ud på friland nu , et lunt og tørt sted da den er til den tørre side .
Syrisk rose er en meget sent starter så fortvivl ikke , den skal nok komme sidst i maj eller starten af juni , blomsterne kommer sidst i august og forsætter til frosten kommer.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Palmvang, 6. april 2018 kl. 16.12

Ok. Jeg fik ikke skrevet: Jeg plantede den sidste år, da det blev varmt nok, på en sydvendt væg. Der står den endnu.
Og nu har jeg så konstateret, at den er grøn, når jeg kradser lidt i en gren. Så jeg ser frem til smukke blomster til sommer :-)

Nyt svar til emnet »Hibiscus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hibiscus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider