Forum

Vandingsforbud

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Margit Arleth, 8. juli 2018 kl. 12.06

Hej

Jeg har talt med en fra planteskole, der mener at hvis jeg blot klipper roserne lidt tilbage og at de beholder bladene på.
Blomster de ikke grundet vandmangel.
Skal siges at de blomstrede ca. ultimo maj og så ikke mere.
Er dette rigtigt, og så ellers bare have tålmodighed, såfremt de beholder bladene på vil de blomstre til næste år.

Hilsen
Margit

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 8. juli 2018 kl. 19.19

Jeg er ikke rosen-ekspert overhovedet. Men jeg synes dog at kunne huske, at der er forskellige rosentyper. Nogen er remonterende (sætter flere blomster hen over sæsonen) mens andre stort set kun blomstrer i en kortere periode. Ved du hvilken gruppe dine roser hører til, vil det nok hjælpe eksperterne herinde. ;)

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 8. juli 2018 kl. 23.04

@Margit
Er der vandingsforbud hvor du bor?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 10. juli 2018 kl. 3.15

Jeg må indrømme at, jeg synes, det er spild af tid at besvare denne bruger. Hun svarer aldrig igen!

Faktisk, synes jeg, at moderationen burde udelukke denne bruger, der har 117 problemer, men aldrig vender tilbage med så meget som et tak!

Vandingsforbud: Pjat!

Mvh
Tine

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 10. juli 2018 kl. 8.03

@Tine.
Spørgsmål er også et bidrag.
Hvad enten den aktuelle bruger takker for svar eller ej, kan spørgsmålet være godt nok, til andre brugere får glæde af det.
Vi er hverken i familie med hinanden - eller venner - i dette forum.
Eneste kriterie er vel, at det handler om haven og man er interesseret i økologisk dyrkning og at man opfører sig ordentligt.
At indlæg i forum også til tider kan være hyggelige at læse og endda underholdende er da rart,

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 10. juli 2018 kl. 11.08

Hej Margit hvilke roser har du? Er det "lave" roser er det en god idé at klippe dine roser ned til et veludviklet femblad efter afblomstring , på den måde får du flere blomster i løbet af sommeren, grene der er tyndere end 2-3 m/m skal fjernes ved basis. Giv roserne en spand vand, når det øverste af toppen hænger. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Vandingsforbud«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Vandingsforbud

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider