Forum

Kartoffelblomst

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Dam Hansen, 14. maj 2020 kl. 12.47

Min kartoffelblomst, som har stået i lys udestue hele vinteren, ser således ud. Den har haft 3 blomster. Hvad skal jeg gøre for at den bliver pænere?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. maj 2020 kl. 17.02

Jeg ville klippe den lidt tilbage, skifte jorden og giv den en større potte.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Dam Hansen, 14. maj 2020 kl. 17.05

Tak for input. Vil du gøre det, også selv om jeg har klippet den ca. 1/3 ned, da jeg satte den ud på terrassen og skiftede jorden i efteråret, da jeg flyttede den over i nuværende potte?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Dam Hansen, 14. maj 2020 kl. 17.06

Tak for input. Vil du gøre det, også selv om jeg har klippet den ca. 1/3 ned, da jeg satte den ud på terrassen og skiftede jorden i efteråret, da jeg flyttede den over i nuværende potte?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. maj 2020 kl. 17.18

Jeg skifter altid jorden om foråret. Ud fra billede syntes jeg ikke at du har skåret meget af. Jeg ville nok klippe den længere ind så alle grenene ikke var længere end 10 til 15 cm lange og så plante den i en større potte. Herefter vil jeg give den flydende gødning ca engang om ugen.

Som jord bruger jeg altid plantesække, da det er væsentligt billigere og jeg har gode erfaringer med dem. Hvis de først har været brugt til tomater, ville jeg ikke bruge dem, da kartoffel planten også er en solanum, altså i samme familie som tomaterne, der begge høre til natskygge familien

Nyt svar til emnet »Kartoffelblomst«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Kartoffelblomst

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider