Forum

Syrisk rose

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anita Leth Eghoff, 18. august 2020 kl. 14.25

Har 2 syriske roser som jeg har for 2. År
De har endnu ikke haft blomster på 😳
Kan det være at de er købt for store og ikke sætter blomster ?
En skuffet haveejer 😩😩

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 18. august 2020 kl. 17.12

Nu er syrisk roser nogle sene startere ., men der burde da være blomsterknopper på nu , de skal nok komme , syrisk kan ikke købes for store , de kan derimod købes for små , da hvis de er frøformeret , så tager det 4-5 år før de blomster, normalt er det stiklingeformeret planter der er til salg og de blomster med det samme ...................

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anita Leth Eghoff, 18. august 2020 kl. 18.04

Tak Svend Høst 😊

Jeg kan ikke se nogle knopper desværre...
Min mand mener det nok er fordi de var for store da vi købte dem på DBA, ca 170 cm høje...
Kan de blive for gamle at flytte ?
Vh
Anita

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. august 2020 kl. 17.09

Kan de blive for gamle at flytte ? nej men da man aldrig får hele roden med , skal man beskære det der er over jorden så det passer til det der er under jorden , hvad er det for sorter , det er meget usædvanligt at 1,7 m planter ikke har blomsterknopper i august .

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anita Leth Eghoff, 19. august 2020 kl. 17.45

Hej Svend Høst
Ved ikke sorten men skulle være lilla 🤗
Vil det sige at de faktisk skulle være skåret ned da jeg fik dem ? Netop derfor vi købte dem store så vi ikke skulle vente på højden 😳😳

Vh
Anita

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads Hemmingsen, 21. august 2020 kl. 9.50

Hejsa

Har ikke selv forsøgt at flytte en stor Syrisk Rose, men mange andre store gamle buske. Min erfaring er at det godt kan tage 2-3 år før de er tilbage i fuldt vigør og blomstring er nogen gange det som der spares på de første par år.

God ide at reducere lidt i det som er over jorden, man behøver ikke at skære helt ned, bare tynde 1/3 ud. Nu har den stået i 2 år, så det er for sent at gøre noget ved nu, så du skal ikke fare ud og skære i den.

Jeg ville lade den stå, og give den et år eller to mere til at komme sig over chokket. Lad være med at gøde medmindre bladene viser tegn på næringsmangel.

Og så antager jeg selvfølgelig at den står varmt, med masser af sol og ikke i stiv kuling :)

Mads

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anita Leth Eghoff, 21. august 2020 kl. 10.13

Hej Mads 🤗

Jeg væbner mig med tålmodighed og ser tiden an 😘
Tusind tak for råd

Vh
Anita

Nyt svar til emnet »Syrisk rose«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Syrisk rose

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider